انتصابی که باعث تحریک رگ تعصب بومی گرایی در استان نشد!

هادی سلیمی معاون سابق هلال احمر قم در حالی بی سر و صدا به عنوان سرپرست هلال احمر استان گیلان منصوب شد که پیشتر ، انتصاب افراد غیر بومی در برخی ادارات کل همچون دانشگاه علوم پزشکی گیلان باعث بیرون زدن رگ گردن جمعی از مسئولین بلند مرتبه و فعالین سیاسی استان میشد ولی در این انتصاب سکوت پیشه کردند .

به گزارش تالشان نیوز اوایل هفته جاری بود که خبر انتصاب سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان گیلان در فضای رسانه ای استان انعکاس پیدا کرد.

و بنابر حکم پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور هادی سلیمی معاون سابق امداد و نجات قم به عنوان سرپرست جدید جایگزین سیاوش غلامی شد.

هرچند که گفته میشود اعضای هیات مدیره استان با این انتصاب مخالف هستند اما به هر حال مراسم معارفه سلیمی برگزار شد و وی رسما کار خود در گیلان را آغاز کرد.

انتصاب سلیمی در دو بعد در فضای داخلی مجموعه هلال احمر و همچنین فضای سیاسی اجتماعی استان انتقاداتی را در بر داشته است‌.

از آنجایی گیلان همواره به عنوان یکی از استان های حادثه خیز با موقعیت خاص جغرافیایی شناخته میشود و به همین سبب اهمیت جایگاه مدیریت جمعیت هلال احمر را بیش از پیش نمایان میدارد.

انتصاب هادی سلیمی در حالی اتفاق افتاده است که استان گیلان دارای ۱۷ شعبه هلال احمر در سطح استان میباشد و در مقایسه با استانی همچون قم با سه شعبه و موقعیت جغرافیایی کاملا متفاوت ، از سختی ها و پیچیدگی های خاص خود برخوردار می باشد.

با این اوصاف میتوان گفت انتصاب سلیمی جوان در گیلان ، یک مسئولیت بسیار سنگین و خارج توان و تجربه وی باشد .

نکته ی جالب توجه دیگر در انتصاب بی سر و صدای سلیمی سکوت برخی مدعیان حامی ارتقا و رشد نیروهای بومی استان میباشد.

انتصابی که در آن خبری از بیرون زدن رگ تعصب مسئولین بلند پایه استانی و فعالین سیاسی نبود .

موضوع مذکور تداعی کننده صف کشی عده ای پشت ادعای حمایت از نیروهای بومی در ماجرای انتصاب دکتر بالو سرپرست سابق دانشگاه علوم پزشکی بود که با همین بهانه رگ تعصب خود را به نمایش گذاشتن که باید نیروی بومی در کار باشند و در نهایت منجر به انتصاب سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شد.

که البته حاصلش شاید برای خیلی ها نان بود اما برای مردم گیلان آب هم نبود .