رییس اتاق اصناف تالش خبر داد :

افزایش پنج برابری جرایم نظام صنفی / تشدید بازرسی و نظارت بر اصناف توسط گشت های مشترک اتاق اصناف صمت جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی

اصلان سرخی با اشاره به افزایش تعرفه جرایم نظام صنفی گفت : مطابق مصوبه سران قوا جرایم تخلفات نظام صنفی از جمله گران فروشی کم فروشی تداخل صنفی عدم درج قیمت تا پنج برابر افزایش یافته است.

به گزارش تالشان نیوز رییس اتاق اصناف تالش در گفتگویی با قدردانی از کسبه و بازاریان شهرستان تالش اظهار کرد : شایسته است که از اصناف و بازاریان و کسبه زحمت کش شهرستان تالش که با رعایت قوانین نظام صنفی به مشتریان و مردم احترام گذاشته و رعایت انصاف را میدارند و نیاز های مردم را تامین میکنند تشکر کرد .

وی افزود : در راستای نظارت بر عملکرد اصناف و کاهش و پیشگیری از هر گونه تخلف احتمالی ، اتاق اصناف تالش با همکاری اداره صمت جهاد کشاورزی ، تعزیرات حکومتی گشتهای مشترک بازرسی را در دستور کار قرار داده است .

سرخی با اشاره به تشدید نظارت بر عملکرد نانوایان اضافه کرد : رضایت مردم از بازار به خصوص نانوایان از اولویت های اتاق اصناف است که در تلاش هستیم با بازرسی های هدفمند از هرگونه تخلف احتمالی جلوگیری شود.

رییس اتاق اصناف تالش به افزایش چندین برابری جرایم نظام صنفی اشاره کرد و خاطر نشان کرد : مطابق مصوبه سران قوا و بخشنامه ابلاغی به سازمان تعزیرات حکومتی جرایم نظام صنفی با هدف بازدارندگی از هر گونه تخلف ، حداقل پنج برابر افزایش پیدا کرده است طوری که به طور مثال عدم درج قیمت در گذشته صد هزار تا دویست هزار تومان مشمول جریمه میگشت اما امروزه این جریمه به حداقل یک میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

وی افزود : از این رو انتظار میرود اصناف سختکوش شهرستان از هرگونه گران فروشی کم فروش تداخل شغلی عدم درج قیمت احتکار عدم صدور فاکتور مطابق قانون نظام صنفی پرهیز کنند.

سرخی در پایان سالروز یک تیر روز ملی اصناف را گرامیداشت و با تبریک به همه اصناف و بازاریان بیان داشت : به مناسبت روز ملی اصناف برنامه های مختلفی با هماهنگی اداره صمت به منظور گرامیداشت زحمات قشر زحمتکش اصناف شهرستان برنامه ریزی گشته که طی روزهای آتی به سمع و نظر مردم خواهد رسید.