فرماندار تالش خبر داد :

افزایش نظارت بر نانوایی‌ها و برخورد با متخلفین

تالشان نیوز : به گزارش روابط عمومی فرمانداری تالش،«محمدحسین شاه کوئی» امروز(پنجشنبه، ۲۲مهر) در جلسه شورای آرد و نان این شهرستان که با حضور دادستان ، فرمانده سپاه و مسئولین ذیربط در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،اظهارکرد: سهمیه آرد تالش با توجه به جمعیت آن، پاسخگوی نیازهای شهرستان نیست.

فرماندار تالش با بیان‌اینکه بعضی از افراد آرد دولتی را قاچاق می‌کردند که تعزیرات این افراد را به جرائم سنگینی محکوم کرد، افزود: افرادی که در امر قاچاق آرد فعالیت دارند هشدار می‌دهیم از فروش قاچاق آرد در شهرستان پرهیز کنند.

وی تصریح‌کرد: دستگاه‌های قضایی و امنیتی بر برخورد جدی و شدید با افرادی که آرد را قاچاق می‌کنند مصمم هستند و انتظار و خواسته مردم نیز همین است.

شاه کوئی به توزیع آرد در بین عشایر شهرستان تالش اشاره کرد و گفت: متاسفانه آرد به دست عشایر نمی‌رسید و به دست برخی‌ها در بازار آزاد فروخته می‌شد که افراد شناسایی شدند و عامل اصلی ۳۰ میلیون تومان جریمه شد.

نماینده عالی دولت در تالش بر تشدید نظارت‌ها تاکید کرد و افزود: در نحوه توزیع آرد مدیریت شود.

وی با اشاره به اینکه در خصوص کیفیت نان مردم مشکلات عدیده‌ای دارند، تصریح‌کرد: باید به این مسئله نگاه ویژه شده و کیفیت نان بهتر شود.

شاه کوئی رعایت نکردن ساعات پخت توسط نانوایان را تخلف دانست و خاطرنشان‌کرد: به همه افرادی که در سطح شهرستان تالش نانوایی دارند اعلام می‌کنم که باید در ساعت اعلام شده نان پخت کنند و از فروش نان به سوپر مارکت‌ها و خواربارفروشی‌ها جدا خودداری کنند.

وی ادامه داد: خواربارفروشی‌ها نباید نان بربری و سنگک را در پیشخوان خود به فروش برسانند این تهدید علیه بهداشت عمومی و جرم است.

فرماندار تالش با بیان‌اینکه مالکین نانوایی‌ها که نانوایی‌های خود را اجاره می‌دهند وظیفه دارند براساس قانون نظام صنفی رعایت مقررات و دستورالعمل‌ها را در خصوص نوع پخت، ساعت پخت و کیفیت نان داشته باشند،اضافه‌کرد: مردم در خصوص عدم رعایت ساعت پخت گلایه‌‎هایی دارند که در این رابطه اتحادیه نانوایان، اتاق اصناف و اداره صمت موظفند نظارت ویژه‌ای بر ساعت پخت نانوایی‌ها داشته باشند و متخلفان را به اداره تعزیرات حکومتی و مراجع ذیصلاح معرفی کنند.

شاه کوئی با اشاره به اینکه نصب بنر مشخصات نانوایی همچون ساعت پخت، روزهای تعطیلی و میزان سهمیه در جلوی نانوایی الزامی‌ست، افزود: نانوایی که این کار را نکند متخلف است و متخلف برخورد و مجازات می‌شود و همه افراد شاغل در این رسته همکاری لازم را داشته و مقررات را رعایت کنند.

فرماندار تالش با بیان‌اینکه در خصوص تامین آرد شهرستان تالش پیگیری‌هایی را انجام داده‌ایم، خاطرنشان‌کرد: گزارش‌هایی از کیفیت پایین نان در شهرستان گزارش شده که باید در این خصوص نظارت‌های جدی صورت گیرد تا شاهد ارتقای سطح کیفی نان باشیم.