افتتاح و بهره برداری از ۱۳۳ پروژه بخش مرکزی تالش در دومین روز از ایام دهه فجر

در دومین روز از دهه فجر ۱۳۳ پروژه در بخش مرکزی شهرستان تالش با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، استانی و سایر منابع، در حوزه های منابع طبیعی، برق، نوسازی مدارس، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دهیاری ها و بخش خصوصی به صورت تجمیعی در اقامتگاه بوم گردی در روستای ماشین خانه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

به گزارش تالشان نیوز فرماندار تالش در آیین افتتاح این مراسم گفت: ایام الله دهه مبارک فجر، فرصت مناسبی برای بیان همدلی و هم افزایی دستگاههای مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی است

کیا عاشوری افتتاح بخشی از پروژه‌های عمرانی را با هدف بیان توانمندی نظام در مناطق مختلف کشور عنوان کرد.

وی در ادامه به تشریح پروژه های بخش مرکزی شهرستان تالش پرداخت و گفت: بخشی از پروژه ها در بخش مرکزی مربوط به ۴۷پروژه دهیاری ها شامل ساختمان دهیاری ، تعریض معابر، بهسازی معابرروستایی، هدایت و دفع آبهای سطحی ، ورزشی، جدول گذاری و روشنایی معابر، دیواره حفاظتی،پارک کودک و خرید تجهیزات آتش نشانی بود.

عاشوری افتتاح دبستان سه کلاسه در روستای رزه تالش و دو کلاسه جهاد کواکری، استاندارسازی گرمایشی سه فضای آموزشی، آسفالت ۷ فضای اموزشی به میزان ۵۶۷۰مترمربع مربوط به نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس شهرستان دیگر پروژه های اموزشی در بخش مرکزی نام برد

وی افزود: بهره برداری از تعداد ۵ پروژه شهرداری تالش، اسفالت معابر شهری، جدول گذاری، کانیوا، اجرای موزاییک فرش و بتن ریزی ، افتتاح ضریح متبرکه اقاسید محمد تیرکش بند از دیگر پروژه های افتتاح شده در دومین روز از دهه فجر در بخش مرکزی بود.

فرماندار تالش گفت : اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز با بهره برداری از بهسازی و اسفالت راه روستایی بلوطه ، سوراپشت، حیان، اسفالت درازلو و احداث روشنایی نقطه ای محور تالش به استارا سهم مهمی در پروژه های این بخش داشت.

وی ادامه داد: در حوزه منابع طبیعی پروژه آبخیزداری اق اولر و اجرای عملیات مهار و کنترل سیلاب رسوب ریک و از ۴ پروژه افزایش تکنولوژی uso کسمه جان و دیزگاه مخابرات نیز در دومین روز از دهه فجر بهره برداری شد.

وی بهره برداری از پروژه امور آب و بهره برداری از ۵ پروژه اشتغالزا و افتتاح ۲واحد مددجو اداره بهزیستی تالش، افتتاح اقامتگاه بومگردی در روستای ماشین خانه را از دیگر پروژه های این بخش عنوان کرد.

عاشوری افزود : در حوزه شیلات بهره برداری از یک واحد پرورش ماهیان سردابی در روستای قروق و ۱۵پروژه امور توزیع برق شامل نصب ترانس و احداث کابل خودنگهدار نیز بهره برداری شد.

عاشوری در در ادامه از افتتاح ۴۰ واحد مسکن مددجو کمیته امداد امام (ره) و بهره برداری از پروژه تامین اب شرب تنگاب و بره پشت اداره آب و فاضلاب تالش خبر داد و گفت: افتتاح خانه بهداشت روستای خواجه کری جوکندان و مرکز شیمی درمانی سرپایی در بیمارستان قدیمی شهید نورانی تالش شبکه بهداشت و درمان شهرستان ، افتتاح خانه هلال روستای کیشون بن و بهره برداری از سکوی تماشاگران و تعمیر سالن جوکندان از پروژه های اداره ورزش و جوانان تالش در این روز بود.