ابتکاری نو در مدیریت شهری گیلان

افتتاح خانه‌ نوآوری و خلاقیت توسط شهرداری رضوانشهر

فرماندار رضوانشهر : امروزه زمان تکیه بر کارهای سنتی و فیزیکی برای پیشبرد امور و برنامه ها پایان یافته و باید با خلق ایده ها و کارهای نوآورانه روند پیشبرد برنامه ها و اهداف را سرعت بخشیم .

شهردار رضوانشهر : در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، اولین دستور کار این مجموعه رشد تولید منطقه ، تجاری سازی و به نوعی صنعتی کردن کسب و کار های خرد و صنعتی خواهد بود .

به گزارش تالشان نیوز : روز پنجشنبه هفدهم فروردین مهندس سید نادر صفوی میرمحله در آیین افتتاح خانه نوآوری و خلاقیت در شهر رضوانشهر با محوریت توسعه، هدایت و تقویت کسب و کارهای محلی و دانش بنیان در جمع مسئولین و مردم فهیم این شهرستان، گفت: با توجه به اهمیت تولید و مراکز دانش‌بنیان، همان طوری که مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۱ را “سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” نامگذاری نمودند، در این راستا شهرداری رضوانشهر به عنوان اولین شهرداری در استان گیلان با حمایت دیگر دستگاه ها موفق به دریافت مجوز خانه نوآوری و خلاقیت شهر با محوریت توسعه، هدایت و تقویت کسب و کارهای محلی و دانش بنیان شد، جا دارد از زحمات شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رضوانشهر تقدیر و تشکر نمائیم.

وی خانه‌های نوآوری و خلاق باعث گسترش کارآفرینی در جامعه می شود، افزود: فرهنگ دانش بنیان و خلاق در این شهرستان توسعه بیش‌تری باید داشته باشد.

فرماندار رضوانشهر اضافه کرد: در این شهرستان جوانان و بسیجیان نخبه و صاحب ایده و خلاق بسیاری داریم که می توانیم از فکر و اندیشه این عزیزان در جهت توسعه منطقه استفاده کنیم.

گفت: امروزه زمان تکیه بر کارهای سنتی و فیزیکی برای پیشبرد امور و برنامه ها پایان یافته و باید با خلق ایده ها و کارهای نوآورانه روند پیشبرد برنامه ها و اهداف را سرعت بخشیم .

نماینده عالی دولت در رضوانشهر گفت: راه اندازی این مرکز ( خانه نوآوری و خلاقیت) باعث ایجاد فرصت شغلی در شهرستان می شود.

مهندس سید نادر صفوی میرمحله ادامه داد: دولت سیزدهم هرگونه پشتیبانی و حمایت لازم را از طرح های نوآوری و ایده‌های خلاقانه دارد و از تمام دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم همراهی مورد نیاز را با فعالان حوزه‌های دانش‌بنیان در این شهرستان داشته باشند.

همچنین شهردار رضوانشهر در آیین بهره برداری از این پروژه گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، اولین دستور کار این مجموعه رشد تولید منطقه خواهد بود.

دکتر رضا رسولی اضافه کرد: دیگر برنامه های کاری این مجموعه تجاری سازی و به نوعی صنعتی کردن کسب و کار های خرد و صنعتی شهر ما است که بازارهای هفتگی شهر از تولیدات محلی خیلی کم بهره می باشد.

وی افزود: شهر رضوانشهر بهترین محصولات طبیعی ارگانیک در حوزه کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی را دارد که می توانیم همه این محصولات را با روش های نوین بسته بندی و به بازار عرضه کنیم.

شهردار رضوانشهر ضمن تشکر از همه مسئولین که در دریافت این مجوز های لازم برای این مرکز ما را یاری نمودند گفت: اولین کار این مجموعه افتتاح بازار هفتگی است که با حمایت های فرماندار، امام جمعه و اعضای شورای تامین و شورای اسلامی شهر تا پایان عید فطر امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رسولی گفت: هنوز نتوانسته ایم در رضوانشهر یک ساختار مناسب با یک فضای مناسب از نظر کیفیت زندگی در شهر ایجاد کنیم، شهر رضوانشهر خلاء های زیادی دارد لذا می طلبد که مشارکت شهروندان و جوانان نخبه شهرمان را در توسعه برنامه های شهری داشته باشیم.