وضعیت بحرانی بخش دیالیز بیمارستان شهید نورانی تالش

اعتصاب قریب الوقع پرستاران در راه است ؟

به دلیل ناکارامدی مدیران حوزه بهداشت و درمان تالش و نارضایتی شدید پرستاران و نبود پزشک مستقر و کمبود تجهیزات پزشکی ، بخش دیالیز بیمارستان شهید نورانی تالش در سایه سکوت و غفلت مسئولین شهرستان به محلی نه برای التیام درد بیماران بلکه تشدید رنج بیماران و خانواده هایشان تبدیل شده است.

به گزارش تالشان نیوز بررسی ها از حوزه درمان شهرستان تالش حکایت از آن دارد بخش دیالیز بیمارستان شهید نورانی تالش به دلایل مختلف با چالش اساسی مواجه است که ممکن است در صورت تداوم وضعیت فعلی با مشکلات اساسی روبه رو گردد.

نگرانی و مطالبات پرستاران شاغل در بخش دیالیز نسبت به وضعیت حاد و بحرانی این بخش که در محوطه بیمارستان قدیم شهید نورانی تالش قرار دارد یکی از مواردیست که در سایه بی توجهی به مشکلات این بخش از سوی مسوولان تا حتی ممکن است منجر به اعتصاب آنان شود.

بخش دیالیز بیمارستان شهید نورانی با ۱۳ پرستار ، دو خدمه و بدون پزشک مستقر و منشی پذیرش در سه شیفت و در هر شیفت با مراجعه ۱۵ بیمار دیالیزی مشغول خدمات رسانی هستند .

طبق بررسی های به عمل آمده این پرستاران نسبت به عدم پرداخت تعرفه از سوی مسوولان بیمارستان گلایه دارند . بطوریکه تعرفه دریافتی آنان فقط مربوط به تعداد قطع و وصل دستگاه دیالیز از بیمار مربوط می شود و سایر خدمات را شامل نمی شود .

بطور مثال بیماری که از بخش های ویژه به دیالیز منتقل می شود ، تعرفه ای که برای پرستار بخش ویژه در نظر می گیرند برای پرستار بخش دیالیز شامل نمی شود .

وقتی که پیگیری از جانب پرستاران بخش انجام شده با جواب مسوولان بیمارستان که بروید شکایت کنید مواجه شده اند .

نکته جالب این جاست که پزشکی مستقر در بخش دیالیز وجود ندارد ، اما تعرفه به پزشکان پرداخت می شود حتی نسخه های پزشکان توسط پرستاران در سیستم ثبت می شود .

پرستاران بخش به دلیل کمبود نیرو مجبور هستند، شیفت‌های طولانی تری را در بخش و بر بالین بیمار سپری کنند و از خانواده اش دور باشد و شیفت طولانی مدت با افزایش خطا همراه است .

وجود دو نیروی خدماتی با ساعات کاری زیاد با این حجم بیمار باعث فرسودگی روحی روانی و جسمی انان شده است .

ساختمان فرسوده و امکانات قدیمی ، نبود آبدارخانه ، سرریز فاضلاب و بوی بسیار بد آن در بخش دیالیز باعث نارضایتی پرستاران و بیماران شده است . نبود امکانات حداقلی برای همراهان بیمار ، سرویس های بهداشتی نامناسب از دیگر مشکلات این مجموعه می باشد .

تجهیز کمی و کیفی بخش دیالیز بیمارستان شهید نورانی تالش به امکانات و تجهیزات پزشکی جدید یکی دیگر از مشکلات بخش دیالیز است که تاکنون اقدام عملی از سوی مسئولان جهت رفع ان صورت نپذیرفته است .

مشکلات حوزه بهداشت و درمان تالش در حالی هر روز رو به وخامت میرود که توسعه و تجهیز واحد های درمانی در سایر نقاط کشور و استان قابل مشاهدست در شرایطی که مدیران حوزه بهداشت و درمان شهرستان تالش از ماه ها قبل به جای رفع مشکلات مردم و بیماران تمام انرژی خود را در انتخابات صرف کردند .