نماینده تالش در مجلس:

اسکله تالش در جلسه آمایش سرزمینی گیلان نهایی می شود / مطالعات زیست محیطی انجام شده و هیچگونه مانعی وجود ندارد.

به گزارش تالشان نیوز : حسن محمدیاری، نماینده شهرستان های تالش، ماسال و رضوانشهر در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت احداث اسکله تالش، اظهار کرد: تلاش همه مسئولان استانی و شهرستانی بر این است که از ظرفیت سرمایه گذار بخش خصوصی جهت عمران و آبادانی منطقه استفاده شود.

وی حضور سرمایه گذاران را دارای نقش بسزا در سر و سامان دادن به وضعیت اشتغال منطقه دانست و افزود: در حوزه انتخابیه شهرستان های تالش، ماسال و رضوانشهر ۱۰۳ کیلومتر نواز ساحلی وجود دارد که متاسفانه آنگونه که باید از دریا و ساحل بهره مندی نداریم.

پیشینه دریانوردی و استعداد ساحلی همجواری با بنادر انزلی و آستارا این حق را ایجاد می کند که شهرستان تالش نیز از بندر و اسکله برخوردار باشد.

نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس، با بیان اینکه در نظر داریم از ظرفیت بخش خصوصی در جهت ایجاد زیرساخت های توسعه ای به ویژه اسکله چندمنظوره بخش ساحل جوکندان استفاده کنیم، گفت: رایزنی های لازم صورت گرفته و مجوزهای لازم اخذ شده و به زودی در جلسه آمایش سرزمینی گیلان نهایی می شود.

محمدیاری، با اشاره به اهمیت توجه به ملاحظات زیست محیطی و منابع طبیعی در اجرای پروژه های عمرانی، خاطرنشان کرد: مطالعات زیست محیطی انجام شده و هیچگونه مانعی وجود ندارد. همچنین کارگروه بررسی موانع زیست محیطی و منابع طبیعی اسکله تالش را تشکیل خواهیم داد؛ البته تاکنون منافاتی با منابع طبیعی نداشته است.

اسکله تالش به نقع اقتصاد منطقه است

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی نورزاد، امام جمعه تالش نیز در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه ایجاد اسکله بندر در تالش برای اشتغالزایی، رفع بیکاری، ترانزیت کالاها و حتی جذب توریست و توسعه گردشگری در آینده بسیار موثر و مفید است، اظهار کرد: مدت‌هاست که بخش خصوصی در این زمینه اعلام آمادگی کرده و از نظر اقتصادی به نفع منطقه خواهد بود.

وی راه‌اندازی اسکله در تالش را بسیار مهم برشمرد و گفت: با راه‌اندازی این اسکله، تجارت دریایی، رونق شیلات و احداث کارخانه کشتی سازی شکل خواهد گرفت و در صورت تحقق این موضوع، نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه خواهد داشت.

امام جمعه تالش، با بیان اینکه حاشیه دریای خزر از حدود ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی که برخوردار است، در میان ۹ شهرستان ساحلی آن، تالش ۹۳ کیلومتر و طولانی ترین نوار ساحلی را دارد، تصریح کرد: راه اندازی اسکله و مشاغل مرتبط به دریا همواره بخشی از زندگی و اقتصاد تالشی های غیور و دریادل را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام نورزاد با اشاره به حمایت نمایندگان مجلس، استاندار، فرماندار و نماینده ولی فقیه از پروژه مذکور، گفت: هم اینک سرمایه گذاری آمده است، می‌خواهد این بندر را در تالش ایجاد کند و ما هم از این اقدام حمایت می‌کنیم، زیرا امام جمعه طرفدار مردم و نظام است؛ نه سرمایه‌دار و می خواهیم این صنایع تولیدی تقویت شود تا جوانان از این طریق مشغول به کار شوند.