اسکله تاریخی بندرانزلی با ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار بازسازی اساسی شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: اسکله گرد بلوار ساحلی شهر بندرانزلی با ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار تعمیر و بازسازی اساسی شد.

تاشان نیوز حسین یونسی روز چهارشنبه در آئین رونمایی از اتمام فرآیند تعمیرات اساسی اسکله گرد بلوار تاریخی بندرانزلی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان اظهار کرد: این اداره کل در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود برای ایجاد رونق اقتصادی در مجتمع بندری و در راستای تعامل شهر- بندر اسکله گرد بلوار ساحلی بندرانزلی را در قالب یک پروژه شهری تعمیر و بازسازی کرد.

این ظرفیت استفاده می کنیم؛ اگر بخواهیم این ظرفیت را افزایش دهیم کالاهای بسیاری وارد شهر انزلی می شود که جاده های شهرستان ظرفیت جابجایی بار را نخواهند داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان اضافه کرد: مجتمع بندری انزلی و شهر انزلی برای حل این مشکل نیاز اساسی به ورود ریل به این شهر بندری دارد؛ لذا در گام بعدی باید مجتمع بندری انزلی صاحب ریل شود؛ ورود ریل به مجتمع بندری انزلی و شهر انزلی به بودجه عمومی نیاز دارد و بندر به تنهایی قادر به تامین اعتبار آن نیست اگر چه تا حد امکان همکاری لازم را خواهد داشت اما ایجاد زیر ساختهای اساسی برعهده دولت است و باید بودجه عمومی در اختیار شهرستان قرار گیرد تا ریل به این شهر وارد شود.

وی تصریح کرد: اتصال خیابان بایندر به جاده کمربندی پروژه بعدی این سازمان است که با انجام این پروژه هیچ کامیونی در سطح شهر بندرانزلی و در خیابان بندر و سایر نقاط مشاهده نخواهد شد و باری که مستقیم از بندر خارج می شود از طالب آباد عبور خواهد کرد.

فرماندار بندرانزلی نیز در این مراسم تعاملات صورت گرفته را سرآغازی برای انجام خدمات متقابل برای شهر و بندر دانست و افزود: پروژه هایی که راه اندازی شد بویژه در حوزه تالاب نشان می دهد اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان در مباحث عمرانی، تعمیر و بازسازی اسکله گرد بلوار ساحلی و تعریض خیابان بایندر فراتر از انتظار عمل کرده است.

محمد پور خوش سعادت اضافه کرد: این اقدامات نوید بخش حرکت های مثبت اقتصادی در سطح است؛ آمارها نشان می دهد بندر در دولت سیزدهم فعال تر شده و تراز مثبتی دارد و این امر نوید بخش آینده درخشانی برای این شهر است .