استفاده از اقدامات روسیه در خصوص پسماند برای شهر رشت

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه سفیر ایران در روسیه قول مساعد دادند که بتوانیم از اقدامات خوب و تجهیزات سیستم زباله سوز و پسماند مسکو استفاده کنیم، گفت: شهرهای آستراخان و حاج قلعه سیستم پسماند مشابه‌ای همچون رشت دارند و زباله‌های خود را به صورت فشرده‌سازی دفن می‌کنند.

به گزارش تالشان نیوز ، محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز در یکصدودوازدهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با تبریک پیشاپیش شب یلدا اظهار کرد: شورای اسلامی شهر رشت به منظور رفاه پرسنل در شب یلدا مصوباتی داشته و مقرر بود این بسته‌های حمایتی شامل حال نیروهای شرکتی هم شود و انتظار داریم شهردار رشت با شرکت‌های طرف قرارداد در باره ارائه بسته‌های حمایتی در شب یلدا برای نیروهای شرکتی اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه مبحث پسماند در سفر به روسیه و در دیدار با سفیر ایران بررسی شد، گفت: سفیر ایران در روسیه قول مساعد دادند که بتوانیم از اقدامات خوب و تجهیزات سیستم زباله سوز و پسماند مسکو استفاده کنیم و سایر شهرها از جمله آستراخان و حاج قلعه سیستم پسماند مشابه‌ای همچون رشت دارند و زباله‌های خود را به صورت فشرده‌سازی دفن می‌کنند.

رئیس شورای شهر رشت با قدردانی از پیگیری استاندار گیلان به منظور اعزام هیئتی اقتصادی تجاری به کشور روسیه تصریح کرد: این سفر فرصتی بسیار مغتنم بود و توانستیم ظرفیت‌های رشت را به همتایان در سه شهر از کشور روسیه اعلام کنیم و با توجه به اینکه کشور روسیه نیز تحت تحریم قرار گرفته و حتی بخشی از دارایی‌های سرمایه گذاران روسی بلوکه شده است، بنابراین ایران می‌تواند کشوری مناسب به منظور تقویت و توسعه تبادلات اقتصادی و تجاری برای روسیه باشد.

کارگرنیا با تاکید به اینکه در این سفر طی دیدارهایی، بسته‌های سرمایه‌گذاری در رشت را معرفی کردیم، افزود: برخی از این پیشنهادات به تجار روسی ارائه شد و بخشی دیگر نیز به سرکنسول استراخان و سفارت ایران در مسکو ارائه شد تا بتوانیم این مباحث را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه انجام چنین سفرهایی به منظور برقراری تعاملات بیشتر و استفاده از تجارب دیگر کشورها بسیار حائز اهمیت است، گفت: شهر رشت با آستراخان روسیه حدود ده سال است که خواهر خواندگی دارد اما از این فرصت تاکنون استفاده‌ای نشده است.

مطالبه‌گری‌ها از طریق شورا انجام شود

محسن سماکچی عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه معتقدم مطالبه‌گری‌های باید از طریق شورای رشت انجام شود، اظهار کرد: از ارائه گزارش ریاست شورا و شهردار رشت پیرامون سفر به روسیه تشکر می‌کنیم و ان شاا دستاوردهای آن شامل حال شهروندان شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات بر روی مجموعه کارگری شهرداری رشت تحمیل می‌شود، افزود: به عنوان یک انسان چنانچه شاهد اجحافی باشیم و سکوت کنیم باید در برابر خداوند پاسخگو باشیم.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه افرادی هستند که به واسطه مشکلات مالی توانایی خرید سالیانه حتی یک کیلو گوشت را ندارند، گفت: چرا فردی از محل چای دبش میلیاردها دلار از پول ملت را بدزد و بعد ما برای پرداخت یک بن کارت شب یلدا برای یک کارگر زحمتکش با محدودیت مالی مواجه باشیم؟

سماکچی با اشاره به‌ عدم حضور مدیران مالی شهرداری رشت در همایش نهضت تامین مالی در تهران بیان کرد: شهردار رشت در آن زمان در ایران حضور نداشت و معتقدم‌ عدم حضور مدیران مربوطه در آن همایش پیگیری شود و امیدوارم بتوانیم مظلومیت رشت را برطرف کنیم و حتی بقعه خواهر امام (س) رشت نیز مورد مظلومیت قرار گرفته و متاسفانه از فرصت‌هایی که داریم تا کنون به خوبی استفاده نشده است.

تشکیل دبیرخانه‌ای با هدف تداوم ارتباطات رشت و برخی از شهرهای کشور روسیه

نادر حسینی عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مباحث خوبی پیرامون سفر ریاست شورا و شهردار رشت به کشور روسیه مطرح شد، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم از طریق امور بین الملل شورا و شهرداری رشت یک دبیرخانه با هدف تداوم ارتباطات و همچنین بهره مندی از ظرفیت‌های مشترک رشت و شهرهای روسیه استفاده کنیم.

وی به پیش رو بودن سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: در سفر پیشین پیرامون ساماندهی دو رودخانه و فاضلاب رشت از محل تهاتر نفت مباحثی مطرح شد اما با مشاهده وضعیت فعلی باید بگوییم که هیچ اقدامی در این باره انجام نشده و گویا فاضلاب رشت هنوز نتوانسته از این منابع اعتباری به خوبی بهره‌مند شود.

حسینی به افتتاح بخش دیگری از راه آهن رشت همزمان با سفر جدید ریاست جمهوری به گیلان اشاره کرد وگفت: معتقدم باید کارها سریعتر عملیاتی شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شب یلدا پیش رو است، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم چنانچه حتی توانایی پرداخت مالی برای نیروهای شرکتی وجود ندارد از ظرفیت شرکت‌های پیمانکاری طرف قرار داد برای ارائه خدمات غیر نقدی و کالایی برای دلگرم کردن نیروهای شرکتی استفاده کنیم.