استعفای مالک چوکا از سوی هیات فوتبال پذیرفته نشد

به گزارش تالشان نیوز هفته ی گذشته بود که در پی حواشی ایجاد شده پیرامون باشگاه چوکا و مشکلات مالی گریبانگیر تیم شده بود ، امید قهوه از مالکیت باشگاه چوکا رسما استعفا داد.

در پی این استعفا هیات فوتبال تالش در بیانیه هایی اعلام داشت موضوع استعفا در دست بررسی است و مذاکراتی را نیز با متقاضیان مالکیت جدید تیم چوکا آغاز کرده است .

اما در این کشاکش که تیم چوکا بعد از بازی سایپا خود را آماده ی رویایی با تیم استقلال خوزستان میکرد جهانگیر عسگری سرمربی این تیم در گفتگویی از حمایت خیرین و مسئولین شهرستان در پرداخت ده درصد معوقات بازیکنان چوکا تشکر کرد .

عسگری در این بین از امید قهوه مالک مستعفی چوکا نیز به جهت مشارکت در این کمک مالی تشکر ویژه کرد که نشان میداد قهوه همچنان در کنار تیم چوکا میباشد.

بررسی های تالشان نیوز از سوی مسئولین هیات فوتبال نیز حکایت از آن داشت که استعفای امید قهوه پذیرفته نشده و ایشان همچنان در کنار تیم چوکا هستند تا حتی ضمن پرداخت کمک ۳۰۰ میلیونی بابت ده درصد بازیکنان که توسط مجموع خیرین و مسئولین شهرستان جمع آوری شد ، هزینه های جاری تیم را هم بر عهده داشته است .

به همین سبب جهت روشن شدن وضعیت تیم چوکا به خصوص بعد از دیدار با استقلال خوزستان و کسب نتیجه امید بخش و پیروزی تیم ، امید قهوه در گفتگویی کوتاه با تالشان نیوز به توضیح برخی مسائل و مشکلات و انتظارات خود در باشگاه چوکا پرداخت.

قهوه با بیان اینکه به عنوان یک سرمایه گذار بخش خصوصی به دنبال امنیت سرمایه خود در فوتبال تالش هستم گفت : فوتبال ورزشی پر هزینه و با ریسک سرمایه ی بسیار بالاست و ما به دلیل علاقه و تجربه حضور در فوتبال ، تالش را برای این هدف انتخاب کردیم طبیعیست که وقتی در یک جو جدید و نا آشنا قرار میگیرید هر اتفاق و یا حرفی میتواند شما را تحت تاثیر قرار بدهد .

وی افزود : از روز اول حضورم در تالش سعی کردیم به بهترین نحو تیم را در یک شرایط بحرانی مدیریت کنیم و هزینه ی بسیار بالایی در مدت زمان خیلی کم متحمل شدیم که جزو وظایف ما بود اما برخی حرکات در منطقه به جای دلگرمی ما را هر روز سرد تر میکرد.

مالک باشگاه چوکا در خصوص موضوع انتقال مالکیت باشگاه چوکا گفت : در قرار داد ما با هیات فوتبال دو تعهد کلی پیش بینی شده است یک پرداخت هزینه های جاری باشگاه اعم از قرار داد بازیکنان و همچنین بدهی سنوات که مشخص شده است . بر همین اساس کارها پیش رفت اما گره ی مالکیت باشگاه و اینکه هر روز یک نفر از جایی پیدا میشود و ادعای مالکیت میکند انگیزه ادامه کار را از ما میگرفت .

قهوه ادامه داد : در کنار ان عدم مشارکت مسئولین شهرستان در رده های مختلف جز مسئولین هیات و اداره ورزش برای ما نوید روزهای سخت را میداد که البته با جلسه ای که برگزار شد و جا دارد از همه عزیزان تشکر داشته باشم برای ما دلگرمی بود برای ادامه کار و فهمیدیم که مسئولین به همراه هواداران عاشق این تیم در کنار باشگاه هستند.

مالک باشگاه چوکا به هزینه کرد حدود ۵ میلیاردی از ابتدای حضورش در چوکا اشاره داشت و گفت : در بدو ورود به دلیل مشکلات و بدهی فدراسیون مبلغ یک میلیارد و صد و همچنین ده درصد مبلغ بازیکنان پرداخت شد در ادامه نیز با اینکه استعفا داده بودیم در کنار خیرین شهرستان مبلغ ۳۰۰ میلیون برای پرداخت معوقات بازیکنان کمک کردیم و در حال حاضر هم تدارکات لازم برای تشکیل اردوی دو روزه در اصفهان جهت دیدار با با ون پارس فراهم شده تا بتواتیم با دست پر به تالش برگردیم.

وی در خصوص عدم پرداختی به بازیکنان در ایام قبل از عید نوروز که حاشیه هایی را برای تیم ایجاد کرد گفت : هر چند که ما برای پرداختی ها تاریخی نه در قرار داد و نه قولی داده بودیم اما خودمان هم در تلاش بودیم برای روحیه بازیکنان این کار را انجام بدیم اما متاسفانه با ورود افرادی به نزدیکی باشگاه جهت مشارکت در مالکیت ما روی آنها حساب کرده بودیم و با توجه به بدقولی و اتفاقاتی که افتاد که پایان فصل بیشتر توضیح خواهم داد شرایط برای ما جهت تهیه پول در آخر سال سخت شد اما به هر حال سعی کردیم به نوعی جبران کنیم .

امید قهوه در خصوص ادامه رقابت ها و شانس چوکا برای بقا در لیگ گفت : با تلاش بازیکنان با تعصب و سخت کوش و کادر فنی جوان و پر انگیزه و حمایت مردم و هواداران تالش ما امیدواریم با فراهم کردن شرایط مناسب تیم را در لیگ حفظ کنیم تا دل مردم و هواداران را شاد کنیم و به فوتبار ایران شخصیت واقعی چوکا را نشان بدیم .

قهوه در پایان در خصوص ادامه همکاری خود با چوکا اذعان داشت : بعد از استعفای بنده هیات فوتبال این استعفا را نپذیرفت و با صحبت هایی که داشتیم چوکا را به خاطر هواداران عاشقش تنها نگذاشتم اما انتظار دارم که هیات فوتبال و اداره ورزش و مسئولین شهرستان امنیت سرمایه گذاری ما را با کمک به تسریع در تعیین تکلیف مالکیت باشگاه تامین کنند هر چند که تا حتی روز گذشته افرادی که قبلا در تیم بودند در حال مذاکره برای اوردن مالکین جدید به چوکا هستند و حتی نشست های غیر رسمی هم با هیات فوتبال داشته اند که خوب به نظر میرسد کمکی در این شرایط به آرامش ایجاد شده در تیم نمیکند