استاد حسین حبیب زاده عکاس شهیر تالش به دیار باقی شتافت

به گزارش تالشان نیوز استاد حسین حبیب زاده خالق تصاویری کم نظیر از زیبایی های فرهنگ و هنر و طبیعت تالش در دهه ۵۰ و ۶۰ به دیار باقی شتافت.حبیب زاده که عکاسی را در دوران معلمی خود اغاز کرده بود و پس از انکه به دلایلی در اوایل انقلاب مجبور به بازنشستگی شد به طور جد هنر عکاسی را دنبال کرد و با اثارش اغاز گر سبک جدیدی از هنر عکاسی در منطقه شد.

سبکی که در ان به جای عکس پرسنلی و خانوادگی ، به ثبت تصاویر زیبا از جغرافیای بزرگ منطقه ی قومی تالش و معرفی ان به کل کشور منجر شد .

از حبیب زاده اثار نوستالژیک فراوانی در دهه ۶۰ در کارت پستال ها و تصاویر تبلیغاتی در سرتاسر کشور به ثبت رسیده است که همچنان بازنشر ان را میتوان در گوشه کنار کشور مشاهده کرد.

استاد حسین حبیب زاده را میتوان در کنار اثار فوق العاده اش ، اولین معلم هنر عکاسی طبیعت تالش هم نامید که شاگردان و پیروان فراوانی را تربیت داد .

مرگ غریبانه این هنرمند نامی بار دیگر غربت اهالی فرهنگ و هنر شهرستان تالش و بی توجهی متولیان و مسئولین امر را به نمایش گذاشت که امید است درس عبرتی قرار گیرد تا هنرمندان پیشکسوت و بزرگ این شهرستان اینچنین در سکوت و غربت در انزوا قرار نگیرند.