عدالت دولت انقلابی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تجلی پیدا کرد

از M.R.I ، وعده اش به تالش رسید خودش به بیمارستان لنگرود !

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان روز گذشته از اختصاص یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا به همراه تجهیزات تکمیلی به بیمارستان شهید حسین پور لنگرود، خبر داد تا بدین ترتیب مشخص شود مفهوم عدالت در توزیع امکانات و تجهیزات پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی معطوف به شاخص ارجحیت شرق گیلان بر غرب گیلان معطوف میباشد

به گزارش تالشان نیوز : دکتر نسیبه یوسفیان- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اختصاص یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا به همراه تجهیزات تکمیلی به بیمارستان شهید حسین پور لنگرود، اظهار داشت ؛ این دستگاه اولین دستگاه MRI دولتی در شرق گیلان و سومین دستگاه MRI خریداری شده در استان گیلان ، می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه با راه اندازی دستگاه مذکور، حلقه خدمات تصویربرداری در بیمارستان شهید حسین پور تکمیل می شود ، گفت ؛ با توجه به پیشرفته بودن دستگاه ، علاوه بر جلوگیری از ارجاع بیماران به خارج از مرکز، موجب افزایش کیفی خدمات و افزایش رضایت مندی بیماران نیز ، می شود.

لازم به ذکر است ؛ ارزش ریالی این دستگاه بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال می باشد و از محل اعتبارات دانشگاه،خریداری شده است.

گفتنیست شهرستان لاهیجان در مجاورت شهرستان لنگرود از مرکز تشخیصی ام.آر.آی بخش خصوصی بهره مند بوده و گفته میشود یک دستگاه ام. آر.آی دولتی دیگر نیز در اینده ای نزدیک به این شهرستان تخصیص خواهد یافت.

این در حالیست که هر دوی این شهرستان ها در شرق گیلان به نسبت شهرستان های تالش و استارا و غرب گیلان درنزدیکی مرکز استان قرار دارند .

اختصاص دستگاه تشخیضی ام .آر.آی سالهاست از وعده های مسئولین شهرستان تالش و نماینده تالش محسوب میشود و اخیرا نیز رییس دانشگاه علوم پزشکی بر این موضوع تاکید داشت اما در نهایت این وعده در بیمارستان شهید حسین پور لنگرود تحقق پیدا کرد تا بار دیگر به شائبه ی ارجحیت توزیع امکانات در شرق گیلان به نسبت غرب گیلان دامن بزند و نشان دهد در مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان شهید نورانی تالش که از حداقل ترین امکانات مرکز درمانی برخوردار نیست در اولویت دانشگاه قرار نداشته و نخواهد داشت .

به طور قطع تبعیض و ناعدالتی که دانشگاه علوم پزشکی در دوره مدیریت محمد تقی اشوبی نسبت به حوزه بهداشت و درمان به گل نشسته تالش در پیش گرفته شده بر خلاف سیاست های عدالت محور دولت سیزدهم میباشد و موجب نارضایتی عمومی در میان مردم و تبعات اجتماعی در جامعه خواهد شد.