استاندار گیلان در جلسه شورای اداری رضوانشهر:

از فروش شرکت چوکا جلوگیری کردیم / آغاز به کار سد شفارود طی روزهای آینده با حضور وزیر نیرو و معرفی پیمانکار جدید / راه‌آهن رشت-آستارا با کمترین خسارت به اراضی مردم اجرا می‌شود

استاندار گیلان در جلسه شورای اداره شهرستان رضوانشهر با بیان اینکه راه‌آهن رشت-آستارا با کمترین خسارت به اراضی مردم اجرا می‌شود گفت : دولت سیزدهم به دنبال سرعت بخشی به امور و پروژه های توسعه ای استان است و در این خدمت رسانی شرق، غرب استان و شمال و جنوب معنایی ندارد

به گزارش تالشان نیوز :  اسدالله عباسی عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان رضوانشهر گفت: راه‌آهن رشت-آستارا با کمترین خسارت به اراضی مردم اجرا می‌شود

وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات اولیه ۶۰ کیلومتر از این مسیر پل است افزود : با توجه به محدودیت های موجود در اجرای راه آهن رشت_آستارا تلاش می شود تا با کمترین خسارت به اراضی کشاورزی و عرصه های در اختیار مردم شاهد اتمام این پروژه باشیم.
وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت پیشرفت فیزیکی دو پروژه مهم دیگر استان یعنی آزاد راه رشت – قزوین و نیز راه آهن رشت – کاسپین، امید است تا پایان سال شاهد بهره برداری آن ها باشیم.
وی درخصوص بهسازی راه فومن- رضوانشهر هم گفت: در دولت پیشین اکثر اعتبارات در مواردی دیگری هزینه می شد و پروژه ها و مساله مهم سراوان، تعریض جاده فومن- پونل-آستارا- نمین کمتر مورد توجه قرار می گرفت و عملا تغییر مثبتی رخ نداد.
وی عنوان کرد: اکنون تعریض مسیر جاده ای فومن – رضوانشهر با قوت، قدرت و سرعت ادامه دارد،ضمن آنکه مسیر انزلی – رضوانشهر  بعنوان یکی از مسیرهای پرتردد ،به زودی چهار بانده خواهد شد.
وی هدف مسئولان را خدمت دهی صادقانه به مردم دانست و افزود: دولت سیزدهم به دنبال سرعت بخشی به امور و پروژه های توسعه ای استان است و در این خدمت رسانی شرق، غرب استان و شمال و جنوب معنایی ندارد و این خطه با وجود برخورداری از قومیت‌ها، گویش‌ها و مذاهب مختلف یکپارچه و منسجم است، لذا سنگ زدن برخی بر این قطار توسعه چندان قابل اعتنا نیست و با قوت بیشتری برای رفاه مردم تلاش می کنیم.

عباسی ادامه داد: مشکلات مردم در بخش های مختلف کشاورزی، تولیدات دامی، شیلات، گردشگری، راهها، آموزش و پرورش مورد توجه است و این مسائل را رفع می کنیم ضمن آنکه در مقوله های مسکن و اشتغال نیز که از برنامه های راهبردی و جدی دولت است در روستاها برنامه های ویژه ای را دنبال می کنیم.
وی با بیان اینکه تاکید ما بر روستا محوری است و تلاش می کنیم با توانمند سازی مردم روستایی کارآفرینی کرده و تسهیلات را به روستاها ببریم، افزود: اگر مسکن، اشتغال و درآمد برای روستائیان فراهم باشد نیازی به شهرها مهاجرت نمی بینند.
وی ادامه داد: باید اقتصاد کشاورزی، دریا محور، صید و صیادی، آبزی پروری و تولید ماهیان خاویاری در استان رونق بیشتری بگیرد، در رضوانشهر پرورش ماهیان خاویاری وضعیت مطلوبی دارد و حمایت لازم را از این بخش خواهیم داشت.
وی در مورد تغییر کاربری اراضی در شهر و روستا نیز گفت: در این زمینه محدودیت هایی وجود دارد اما درحوزه روستایی بنیاد مسکن طرح هادی و در شهر راه و شهرسازی طرح جامع و تفصیلی اجرا می کنند و این تغییرات باید براساس شرایط، تقاضا و آمایش سرزمینی انجام شود و نمی توانیم یک شهر را به سلیقه و دلخواه شورا و شهردار تغییر دهیم.
استاندار گیلان با اشاره به مشکلات شرکت چوب و کاغذ ایران (چوکا) هم ادامه داد: در دولت‌های گذشته به این شرکت چوب حراج زده بودند اما از فروش این شرکت جلوگیری کردیم تا این واحد تولیدی گیلانی در استان بماند و حفظ و حراست شود.
وی در خصوص احیای دوباره کارگاه شفارود و استفاده از ظرفیت کارگران بومی در پروژه نیز گفت: این امر در دستور کار قرار دارد و به پیمانکار تاکید شده است. در روزهای آینده نیز با حضور وزیر نیرو مشکلات این واحد رسیدگی و پیمانکار سابق خلع و پیمانکار جدید تعیین می شود تا کارگران به کار برگردند.

 وی تصریح کرد: این دولت صادق الوعده بوده و در مقابل وظیفه تکلیف‌محور عمل می کند.

 عباسی در مورد جابجایی فرمانداران تالش و فومن نیز گفت: عده ای انتقاداتی بر این مساله داشتند اما جابجایی مدیران تحرک و تحول ایجاد می کند، لزوما فرماندار نباید اهل آن شهرستان باشد به حاشیه ها توجه چندانی نداشته باشید و در کنار هم به وظایف خود طبق تکالیف و ماموریت هایی که داریم عمل کنید مهم رضایت مردم است. باید به مردم خدمت کنیم همه ما اعضاو پیکره گیلان هستیم و به کمک هم موانع را رفع خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: سعی و تلاش دولت و نظام فراهم کردن زیر ساخت ها و امور رفاهی برای مردم است و در این راستا طی ۲ سال اخیر در تالش، رضونشهر، آستارا و ماسال کارهای زیربنایی زیادی را شروع کرده وبه پایان رسانده ایم و برخی نیز در حال انجام است.
استاندار گیلان در ادامه به پرداخت به موقع حقوق و دستمزد نیروهای نجات غریق در طرح سالم سازی دریا در استان نیز اشاره کرد و افزود: باید با تقویت طرح های سالمسازی دریا این موضوع افزایش و ارتقا یابد.
وی افزود: باید بخش خصوصی را نیز ترغیب کرده تا در این حوزه سرمایه گذاری کند، مناطق بوم گردی و گردشگری را به معنای واقعی ایجاد نموده و توسعه دهیم و زیر ساخت مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهیم.
وی در ادامه با تاکید بر به روزرسانی شبکه فرسوده برق گفت: از وزیر نیرو سه درخواست برای گیلان داشتیم که فیدرها، ترانسفورماتور و کابلهای خود نگهدار را افزایش دهد، در گیلان ۲ هزار کیلومتر در ۲ سال اخیر به روزرسانی شده و ۱۲ هزار کیلومتر دیگر باقی مانده است و طبق درخواست گیلان چهار هزار کیلومتر نیز تا سال آینده انجام خواهد شد.