ادامه درخشش دانش اموزان تالشی در کنکور با کسب رتبه های برتر

از بی عدالتی توزیع منابع توسط آموزش و پرورش گیلان تا درخشش دانش آموزان تالشی در کنکور ۱۴۰۲

بر اساس اعلام نتایج سازمان سنجش دانش اموزان شهرستان تالش به اسامی ذیل توانستند در رشته های علوم تجربی علوم انسانی و علوم ریاضی رتبه های برتر را به خود اختصاص دهند

امیر محمد شربتی رتبه ۵ کشوری و ۱ منطقه ۳
پارسا زره کارگر رتبه ۶
ارشیا باقی رتبه ۱۷
حیدر علی هروی رتبه ۲۷
علیرضا نجاتی افخم رتبه ۳۹
جلیل رستم پور رتبه ۵۹
نرگس عزیزی نژاد رتبه ۸۳
حسام بهزادی فر رتبه ۹۲

به گزارش تالشان نیوز در بین مجموعه ای از اخبار نا امید کننده ای که هر روز از سطح شهرستان تالش منتشر میشود اما این دانش اموزان کنکوری تالش بودند بی انکه در کانون توجه باشند با تلاش و پشتکارشان همه توجهات چند روز اخیر را به خود جلب کردند.

در کنار امیر محمد شربتی که رتبه ۵ کشوری و رتبه یک منطقه ۳ کنکور سراسری در رشته علوم ریاضی را کسب کرد دانش اموزان دیگری نیز از شهرستان تالش توانستند رتبه های تک رقمی و دو رقمی کنکور ۱۴۰۲ را کسب کنند.

بررسی های اولیه از نتایج دانش اموزان شهرستان تالش حکایت از ان دارد بر اساس اعلام سازمان سنجش رتبه های ذیل به تفکیک مدارس توسط دانش اموزان شهرستان تالش در کنکور سراسری ۱۴۰۲ کسب شده است.

در این بین مرکز استعدادهای درخشان میرزا کوچک خان تالش بیشترین سهم را در کسب رتبه های برتر دو رقمی داشته است .

۱ پارسا زره کارگر رتبه ۶
۲ ارشیا باقی رتبه ۱۷
۳ علیرضا نجاتی افخم رتبه ۳۹
۴ حسام بهزادی فر رتبه ۹۲ در رشته علوم تجربی

و

۱ امیر محمد شربتی رتبه ۱ منطقه سه و ۵ کشور
۲ جلیل رستم پور رتبه ۵۹

در رشته علوم ریاضی توانستند رتبه های برتر را به خود اختصاص دهند.

در کنار افراد فوق دانش اموز دیگری از تالش حیدر علی هروی دانش اموز دبیرستان خاتم الانبیا موفق به کسب رتبه ۲۷ کنکور سراسری در رشته علوم انسانی شد.

همچنین نرگس عزیزی نژاد دانش اموز دبیرستان فرزانگان تالش توانست رتبه ۸۳ در رشته علوم تجربی کسب کند.

رتبه های بدست امده از سوی دانش اموزان تالشی در ابتدا نشان دهنده هوش و تلاش این عزیزان و سپس حمایت خانواده های این عزیزان و مجموعه اموزگاران و معلمین نظام اموزش و پرورش شهرستان تالش میباشد که در نوع خود جای تقدیر و تشکر دارد.

این در حالیست که نظام آموزشی شهرستان تالش به سبب کمبودهای زیرساختی و وسعت جغرافیایی از محرومیت های فراوانی رنج میبرد.

و میطلبد مسُولین اموزش و پرورش استان نسبت به توزیع عادلانه بستر های سخت افزاری و نرم افزاری اموزشی در منطقه تالش اهتمام بیش از پیش داشته باشند تا شاهد تداوم کسب نتایج درخشان دانش اموزان شهرستان تالش باشیم.