با دستور دادستان تالش

از اراضی طرح ملی مسکن و زمین ورزشی واقع در روستای قنبر محله جوکندان تالش رفع تصرف شد

با دستور قضایی از سوی محمد صفری دادستان شهرستان تالش اراضی اختصاص داده شده به طرح ملی تحول مسکن و زمین ورزشی روستای قنبر محله جوکندان رفع تصرف شدند‌.

به گزارش تالشان نیوز از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم دستگاه های متولی در حوزه مسکن بر اساس دستور العمل طرح تحول مسکن ، نسبت به شناسایی اراضی مستعد اجرای این طرح اقدام کردند.

فارغ از قضاوت در خصوص عملیاتی شدن این طرح ، در شهرستان تالش نیز قطعات مختلفی در این راستا معرفی شده است که یکی از قطعات مذکور به محل مناقشه محلی تبدیل شده است.

قطعه حدودا سه هکتاری واقع در روستای قنبرمحله جوکندان واقع در بخش مرکزی شهرستان تالش از سال گذشته به عنوان یکی از قطعات اجرای طرح تحول مسکن معرفی شده است که بر اساس گزارش و تصاویر ارسالی ، توسط عده ای از اهالی محل مورد تصرف قرار گرفته است.

متصرفین در حالی مدعی داشتن مدارک لازم دال بر مالکیت این اراضی میباشند که اهالی روستا نسبت به این امر معترض بوده تا جایی که پای دستگاه های نظارتی نیز به این ماجرا باز شده است و بارها توسط یگان حفاظت از منابع طبیعی از اراضی مورد اشاره رفع تصرف صورت گرفته است.

گفتنیست جدای از اراضی معرفی شده مربوط به طرح تحول مسکن ، اراضی دیگری نیز که توسط منابع طبیعی شهرستان به اداره کل ورزش و جوانان و بنیاد مسکن جهت کاربری ورزشی روستای قنبرمحله تحویل داده شده بود نیز مورد تصرف برخی از اهالی محل قرار گرفته است .

این در حالیست که چندی پیش جهانبخش ارمان مدیرکل ورزش و جوانان از محل این زمین ورزشی بازدید به عمل اورده بود.

منابع محلی مساحت اراضی تصرف شده در روستای قنبر محله جوکندان را تا چند ده هکتار تخمین میزنند که توسط متصرفین نسبت به تخریب پوشش جنگلی و درختان ان اقدام شده است.

به هر ترتیب موضوع مورد اشاره به یک چالش محلی در منطقه تبدیل شده است و انتظار میرود دستگاه های اجرایی و نظارتی نسبت به تعیین تکلیف این اراضی اقدام فوری را در دستور کار قرار دهند و با بررسی مدارکی که متصرفین ادعا میکنند هم احقاق حقوق این اهالی را انجام دهند و هم اراضی ملی تصرف شده را ازاد سازی کنند و از افزایش مناقشات محلی جلوگیری نمایند.

گفتنیست روز گذشته در پی دستور دادستان تالش با حضور ماموران انتظامی پاسگاه جوکندان و همچنین نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی از اراضی مورد اشاره رفع تصرف صورت گرفته و دو نفر نیز در این رابطه با حکم قضایی بازداشت شدند .