ارتفاع برف در گردنه الماس از ۲ متر فراتر رفت/ رهاسازی بیش از۱۰۰دستگاه خودرو از برف و کولاک

به گزارش تالشان نیوز ؛ معروف خسروی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بدلیل بارش برف سنگین همراه با کولاک ، یخبندان و لغزندگی سطح جاده در گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال – اسالم همراه داشتن زنجیرچرخ برای همه رانندگان عبوری الزامی است.

وی به زمین‌گیر شدن ده‌ها دستگاه خودروها در شب گذشته در گردنه الماس اشاره کر د و گفت:دلیل اصلی این وضعیت نبستن بموقع زنجیر چرخ برروی خودروها توسط رانندگان بوده است. 

خسروی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو فاقد زنجیر چرخ شب گذشته و پیش از ظهر امروز به کمک راهداران از برف جاده رهاسازی و به مسیرهای خود هدایت شدند.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال افزود: سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت باد در مسیر گردنه الماس و کولاک در این محور عملا بستن زنجیر برای رانندگان را غیرممکن کرده و سبب راه‌بندان جاده می‌شود. 

خسروی با اشاره به بار ترافیکی سنگین در  جاده خلخال – اسالم اظهار کرد: راهداران با استفاده از ۲ دستگاه بولدوزر ، یک دستگاه گریدر ، یک دستگاه کامیون ده چرخ مجهز به تیغه برفروب و نمک‌پاش ، یک دستگاه برف‌خور و یک دستگاه اونیماک برف‌روب مشغول برف‌روبی ، تیغه‌زنی و نمک‌پاشی گردنه الماس هستند.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون این جاده مسدود نبوده و تردد خودروها در جریان است.

خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است.