امام جمعه آستارا:

ارتش و سپاه دو بازوی توانمند انقلاب و رهبری هستند

به گزارش تالشان نیوز ، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آستارا ضمن تسلیت شهادت امیرالمومنین (ع) به بیان فضائل و ویژگی‌های آن حضرت پرداخت و عمل به سیره و روش ایشان را بهترین راه محبت عملی به ساحت ولایت و امامت دانست.

وی با بیان اینکه سیره امیرالمؤمنین (ع) در دوران مسئولیت و حکومت ساده زیستی و همراهی با پایین‌ترین اقشار جامعه بود، افزود: امیرالمؤمنین علی (ع) باید الگوی رفتاری مسئولان ما باشد.

امام جمعه آستارا با توجه به حاشیه‌های پیش آمده در خصوص سفر خارجی خانواده یکی از مسئولان در ماه مبارک رمضان، گفت: به مسئولان توصیه می‌کنم بر اساس دستورات دینی خود و خانواده خود را از موضع تهمت حفظ کنند و اجازه ندهند چنین مسائلی موجب بدبینی مردم شود.

وی ادامه داد: یقیناً در این شرایط اقتصادی و کرونایی که بسیاری از خانواده‌ها به خاطر مشکلات معیشتی دو سال است که در مشکلات بسر می‌برند سفر خانواده یک مقام مسئول ارشد نظام به خارج از کشور، آن هم در ماه مبارک رمضان به هیچ وجه پذیرفته نیست و خلاف سیره امیرالمؤمنین (ع) است.

حجت الاسلام باقری با محکومیت اقدام گروهی راست گرای افراطی ضد دین در سوئد و آتش زدن قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، گفت: اهانت به قرآن کریم به بهانه آزادی بیان قلب دو میلیارد مسلمان سراسر جهان را به درد آورده است. غربی‌ها از رشد اسلام در قلب اروپا نگران هستند اما باید بدانند این اقدام باعث گسترش بیشتر اسلام در جهان خواهد شد.

امام جمعه آستارا ضمن گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی و همچنین سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش و سپاه را دو بازوی توانمند انقلاب و رهبری عنوان و اضافه کرد: دلاور مردان سپاه و ارتش هم در حفظ امنیت مرزها و هم در ارائه خدمات مختلف در روزهای سخت یار و یاور مردم عزیز ایران بوده اند و مردم قدرشناس ما هم همیشه قدردان زحمات ارتش غیور و سپاه عزیز هستند.

وی شرکت در راهپیمایی قدس امسال را از چند جهت حائز اهمیت برشمرد و اضافه کرد: بعد از دو سال تعطیلی کرونایی مجدداً راهپیمایی طبق سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

حجت الاسلام باقری ادامه داد: تحولات این روزهای فلسطین و بیداری جوانان غیور فلسطینی در راه اندازی جریان مقاومت و مقابله با صهیونیست‌هایی است که به شدت از درون سست و ضعیف شده اند و چیزی تا نابودی فاصله ندارند.