اختصاص ۳۵۰میلیارد ریال اعتبار از سفر رییس جمهور به آستارا

به گزارش تالشان نیوز: غلامرضا مرحبا روز یکشنبه در نشست خبری در دفتر خود گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام آستارا در اولویت است و پروژه هایی مثل استخر بانوان و مجمتع فرهنگی ارشاد از دغدغه های بنده از اولین روز حضورم به عنوان نماینده آستارا بود و امسال ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستانی برای مجتمع ارشاد اختصاص یافت و با سفر رییس جمهوری ۱۵۰ میلیارد ریال هم برای تکمیل آن در نظر گرفته شد تا به مهمترین دغدغه هنرمندان آستارا رفع شود.

وی با اشاره به مجمتع بندری آستارا به عنوان یک ظرفیت ملی گفت: متاسفانه دست هایی هستند که نمی خواهند بندرآستارا رونق پیدا کند و تعلل در عدم لایروبی این بندر به صلاح کشور نیست.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذاری جدید بخش خصوصی در بندرآستارا برای تکمیل بخش های مختلف و بسیج تمام امکانات دریای خزر برای لایروبی این بندر از خبرهای خوبی است که در هفته های آینده عملی خواهد شد و لایروبی ۴۰۰ متر این بندر باید به هر نحوی در کمترین زمان ممکن انجام شود.

مرحبا با اشاره لزوم دریافت اعتبارات ملی در خصوص پروژه های آب و فاضلاب آستارا گفت: در ۲ سال گذشته ۲۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های این حوزه اختصاص یافته است اما این اعتبارات در مقابل نیاز آب و فاضلاب آستارا به ۱۷ هزار میلیارد ریالی بسیار ناچیز است و به اعتبارات ملی نیاز داریم.

وی با اشاره به تکمیل مرکز بیمار بستر ۲۰ تختخوابی لوندویل گفت: در این مرکز عملیات مقدماتی بهبود بیماران انجام می شود و مشکل عمده مردم لوندویل در این حوزه بصورت مقدماتی حل می شود و برای ادامه رسیدگی تخصصی به وضعیت بیماری مردم شریف شهرستان در بیمارستان شهید بهشتی شهرستان خدمات لازم ارائه خواهد شد.

مرحبا با اشاره به اجرای طرح صیانت از فضای مجازی بیان کرد: ما باید نوع استفاده از این فضا را به فرزندان خود یاد بدهیم، مدیریت فضای مجازی نباید به معنای ممنوعیت استفاده از آن باشد و باید با کمترین نقص آن را پیگیری کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.