مدیرکل منابع طبیعی گیلان

احیای منابع طبیعی گیلان با تخصیص اعتبار ۸۰ میلیاردی

به گزارش تالشان نیوز : میرحامد اختری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان گیلان، اظهار کرد: در جریان سفر هیئت دولت به گیلان ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه منابع طبیعی، جنگل ها، سواحل و آبخیزداری استان گیلان تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه ۴۰ میلیارد تومان برای حفاظت از جنگل‌های گیلان به ویژه جنگل‌های هیرکانی اختصاص یافته است، افزود: این اعتبار تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ جذب خواهد شد و تا پایان سال ۱۴۰۱ عملیاتی می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، همچنین از تخصیص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی در حوزه آبخیزداری استان خبر داد و خاطرنشان کرد: پروژه های آبخیزداری با قوت و قدرت در حال اجراست.

اختری، با اشاره به سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان گیلان درباره آزادسازی سواحل، گفت: در حوزه رفع تصرفات از حریم دریا نیز اعتبارات ویژه ای به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تخصیص خواهد یافت که در انتظار ابلاغ هستیم.

وی با بیان اینکه حریم ۶۰ متری دریا براساس آخرین پیش روی آب باید آزادسازی شود، عنوان کرد: طول سواحل گیلان ۲۸۰ کیلومتر بوده و کارشناسان این اداره کل در حال تعیین حریم دریا و ساحل جهت آزادسازی هستند.