نماینده بندر آستارا عنوان کرد:

احداث قطعه استراتژیک راه آهن آستارا-رشت دستاورد بزرگ گیلانی ها از سفر ریاست جمهوری به روسیه

به گزارش تالشان نیوز : غلامرضا مرحبا در گفتگوبا گیل خبر در مورد دستاوردهای منطقه‌ای سفر ریاست محترم جمهوری به روسیه بیان داشت؛ در جریان این سفر از طرف کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، جهت همراهی تیم مذاکره کننده انتخاب شدم

و به همراه جناب آقای دکتر خاندوزی وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی و جناب آقای اوجی وزیر محترم نفت و رئیس کمیسیون مشترک دو کشور و جمعی از معاونین دو وزارتخانه و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان تیم پیشرو عازم روسیه شدیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در این سفر قرار بود روس‌ها اعتباری را جهت تکمیل و احداث برخی پروژه های مهم در ایران اعطا کنند که برخی از آنها در حوزه ریلی بود.

وی گفت : با بررسی هایی که انجام شد مشخص شد که راه‌آهن آستارا-رشت جزو این طرح ها نبوده و در مسیر هم که از آقای خاندوزی سوال شد پاسخ منفی بود.

نماینده بندر آستارا اضافه کرد: در اولین جلسه که با حضور تیم اعزامی و سفیر محترم کشورمان در مسکو تشکیل شد این مسئله را مطرح کردم و تمامی اعضا اذعان داشتند این راه آهن دارای اهمیت بالایی است اما جزو طرح های این سفر نیست.

با استدلال هایی که آورده شد و تاکید اینجانب و البته حمایت بی‌دریغ آقای دکتر صالحی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دوستان پذیرفتند که در جریان مذاکرات راه آهن آستارا-رشت مطرح شود.

پا فشاری بر گنجاندن تکمیل خط ریلی استارا در مذاکرات با طرف روسی

مرحبا در ادامه با بیان اینکه در جریان دو مذاکره موازی که توسط دو تیم یکی به ریاست مهندس اوجی و دیگری به ریاست آقای دکتر خاندوزی انجام شد افزود :

در هر دو جلسه مذاکره بر لزوم احداث راه آهن رشت-آستارا تاکید شد که پافشاری خوب آقای خاندوزی موجب شد وزیر توسعه اقتصادی روسیه که در ابتدا مخالف گنجاندن طرح در دستور بود و بیان می‌کرد که اول طرح های مشخص شده از قبل را تکمیل کنیم موافقت کرد که در صورت تصویب مقام بالاتر طرح را اجرا کنند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: ماحصل جلسات در جلسه شب قبل سفر ریاست محترم جمهوری جمع‌بندی و به حول و قوه الهی راه آهن رشت-آستارا به عنوان اولویت اول در دستور مذاکرات ثبت و روز بعد توسط رئیس جمهور محترم مورد مذاکره قرار گرفت.

نماینده بندر آستارا افزود : امیدوارم با تکمیل این راه آهن تحولی پایه ای در توسعه اقتصادی استان گیلان و بویژه منطقه غرب استان صورت پذیرد ، اگرچه بنده در داخل استان با توجه به مدیریتی که داریم از به سرانجام رسیدن این قبیل طرح ها ناامید هستم!

انتصابات افرادی که به لحاظ اهلیت علمی و تجربی شایستگی احراز مسئولیت را ندارند موجب دلسردی مردم شده است

نماینده بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از نحوه تصمیم گیری و انتصاب برخی مسئولان در استان گیلان ادامه داد: متاسفانه شاهد تشتت آرا و فضای دلسرد کننده ای در استان گیلان هستیم و تصمیم گیری ها به صورت متمرکز انجام نمی‌شود

و مسئولان گفتار و عملکرد متناقضی دارند و بعضا افرادی به مناسبی گمارده می‌شوند که به لحاظ اهلیت علمی و تجربی و حتی مدرک تحصیلی، شایستگی احراز مسئولیت را ندارند و همین انتصابات موجبات دلسردی مردم شده است،

بنده به عنوان نماینده وظیفه دارم که با صراحت نگرانی خودم را از این بابت ابراز نموده و به نوبه و وسع خودم در مقابل این امور کوتاه نخواهم آمد و در این راستا با مقامات کشوری وزیر کشور و سایر وزرای مربوطه صحبت خواهم کرد تا این وضعیت به نحو مطلوبی اصلاح شود.

گرچه در این زمان صلاح نمی دانم که بیش از این مسائل را واکاوی کنم اما با ادامه روند فعلی، آینده آبستن حوادث خواهد بود، امیدوارم مسئولین کمک کنند قبل از اینکه مسئله ناگواری پیش بیاید تا از این مسائل جلوگیری کنیم.