رییس سازمان برنامه و بودجه خبر داد؛

اجرای ۶۰ طرح با اعتبار ۷ هزار میلیارد تومان تا سال آینده در گیلان

رییس سازمان برنامه و بودجه از اجرای ۶۰ طرح عمرانی در گیلان خبر داد و گفت: برای اجرای این تعداد پروژه ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

به گزارش تالشان نیوز ، داود منظور ظهر پنجشنبه در جریان بازدید از پروژه در دست احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان رشت اظهار کرد: طرح‌ها و پروژه های در حال اجرای استان‌ها به صورت میدانی پیگیری و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی از اتمام ۶۰ پروژه عمرانی تا سال آینده در گیلان خبر داد و افزود: برای اتمام و بهره برداری این تعداد پروژه‌ها حدود ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به پروژه در حال احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی رشت بیان کرد: این پروژه از طرح‌های مهم درمانی گیلان و کشور است که پیشرفت قابل توجهی دارد.

منظور از افتتاح بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی رشت در نیمه دوم سال آینده خبر داد و گفت: تا ابتدای این دولت برای این پروژه حدود ۱۰۰ میلیارد و تومان و در دو سال گذشته حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده و برای تکمیل و تجهیز این مجموعه حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اهمیت خط ریلی رشت _ کاسپین _ آستارا افزود: سرعت بخشی به دو پروژه ریلی رشت _ کاسپین و رشت _ آستارا در اولویت قرار دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر لزوم حمایت از بخش کشاورزی بیان کرد: عمده تعهدات بودجه در حوزه کشاورزی و کشاورزان بویژه چایکاران انجام شده و مابقی در حال انجام است.

منظور با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی اولویت دولت سیزدهم است، گفت: سیاست‌های کنترل بازار باید به گونه‌ای تنظیم تا کشاورز و تولید داخلی آسیب نبیند.

وی با اشاره به سیاست دولت در خصوص برنج‌های روی دست مانده کشاورزان افزود: برنج دپو شده در انبارها از طریق مباشرین و تجار با قیمت توافقی به فروش می‌رسد.