مدیر کل منابع طبیعی استان گیلان خبر داد :

اجرای طرح ضربتی اقدامات حفاظتی در شهرستان تالش

به گزارش تالشان نیوز : میرحامد اختری در گفتگویی از تشدید اقدامات حفاظتی در تمامی نقاط گیلان خبر داد و گفت : این طرح اکنون به طور ویژه در شهرستان تالش در حال انجام است.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ منابع طبیعی اظهار کرد : با تشدید اقدامات حفاظتی به احدی اجازه تخلف در اراضی ملی این استان را نمی دهیم.

اختری خاطرنشان کرد: اقدامات حفاظتی طرح ضربتی طی ماه جاری در شهرستان تالش با استفاده از نیروهای زبده به صورت ۲۴ ساعته انجام و منتج به اقدامات خوبی شد و همچنان ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان بیان داشت: در اجرای این طرح ضربتی از هشتم تا چهاردهم ماه جاری، در بازدید از ۲۵ کارگاه، کارخانه چوب بری و منازل “با دریافت حکم قضایی” در شهرستان تالش، چهار کارگاه متخلف دارای چوب غیرمجاز کشف شد.

وی با اشاره به استقرار پست ایست و بازرسی از ۳۰ خودروی مشکوک در اجرای طرح ضربتی در راستای تشدید اقدامات حفاظتی گفت: در این ارتباط نیز ۲ دستگاه خودروی دارای چوب آلات قاچاق کشف شده است.

اختری با بیان اینکه در اجرای طرح ضربتی در شهرستان تالش ۱۹۵ اصله چوب آلات قاچاق با حجم ۷.۵ مترمکعب و ۴.۵ استر هیزم کشف شد، افزود: در راستای جلوگیری از رفع تصرف تبصره یک ماده ۵۵ نیز در جنگل ۲ فقره و در مرتع نیز ۲۱ فقره رفع تصرف انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با اشاره به همکاری مراجع قضایی، فرمانداران، دستگاه های امنیتی و انتظامی در این ارتباط اظهار داشت: در اجرای تشدید اقدامات حفاظتی منابع طبیعی گیلان با شناسایی شهرستان شفت بعنوان محل گذر قاچاق چوب و پیشگیری از تحرکات در این زمینه وضعیت از حالت بحرانی در آمد./ایرنا