در سفر ضرغامی به گیلان مطرح شد :

اجرای طرح جامع گردشگری با ظرفیت اشتغال ۸۰۰ نفر در صومعه سرا

وزیر میراث فرهنگی در حاشیه بازدید از یک طرح گردشگری در شهرستان صومعه سرا گفت : مشکلات و موانع موجود در هر منطقه را به صورت میدانی حل میکنیم و نه از پشت میز.

به گزارش تالشان نیوز ، سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه سفر به استان گیلان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گیلان به جهت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کم‌نظیری که در بخش‌های مختلف دارد سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر و مسافر است.

ضرغامی با بیان اینکه اقتصاد گردشگری در گیلان تقویت می‌شود، اضافه کرد: با توسعه زیرساخت‌های گردشگری و فراهم‌سازی امکانات می‌توان از مواهب ارزشمند تاریخی و طبیعی گیلان بهره گرفت.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف در حوزه تامین و تقویت زیرساخت‌های گردشگری گیلان در ادوار گذشته افزود: دولت سیزدهم تلاش می‌کند در حوزه‌های مهم چالش‌ها و خلاءهای زیرساختی را به ویژه در بخش گردشگری پر کند.

وزیر میراث‌فرهنگی در خصوص اهمیت سفرهای استانی خود بیان کرد: با بازدید از نقاط مختلف به دنبال حل ریشه‌ای مشکلات در همان منطقه و محل هستیم و تصمیماتی که در محل گرفته می‌شود اثرگذارتر است تا اینکه در پایتخت و از پشت میز پیگیری شود.

ضرغامی با تاکید بر لزوم رفع موانع سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری اضافه کرد: مانع‌زدایی در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری بخش گردشگری مورد توجه است.

وی از اجرای طرح جامع گردشگری در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار در صومعه سرا خبر داد و اضافه کرد: با اجرای این طرح بزرگ گردشگری در صومعه سرا برای بیش از ۸۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

صبح امروز وزیر میراث فرهنگی با استقبال سید کاظم دلخوش اباتری و حسن محمدیاری دو تن از نمایندگان استان گیلان در مجلس به این استان سفر کرد و از برخی از آثار و ابنیه تاریخی و مکان های گردشگری شهرستان های صومعه سرا و ماسال بازدید کرد.