اجرای تورهای گردشگری همچنان ممنوع است

حمید رضا آذرپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه اجرای تورهای گردشگری همچنان ممنوع است و پس از اعلام ستاد کرونا استان مبنی بر عدم صدور مجوزهای تورگردانی برای هیچ یک از دفاتر خدمات مسافرتی مجوز برگزاری تور صادر نشده است اما همچنان شاهد برگزاری تورهای غیر مجاز در استان هستیم.
وی با بیان اینکه با شروع نیمه دوم سال تا کنون با حدود ۴۵ تور غیر مجاز برخورد شده است، گفت: بیشتر گردانندگان تورهای یاد شده تذکر دریافت کردند و پرونده برخی از آنان به مراجع قضایی ارسال شده است.
وی ادامه داد:  از این هفته برخورد با برگزاری تورهای غیر مجاز تشدید می شود و نیروی انتظامی و پلیس امنیت اخلاقی نیز در طرح برخورد با تورهای غیر مجاز همراه خواهند بود.
آذرپور با بیان اینکه سلامت هموطنان در اولویت نخست است و همچنان برخوردها با این تورها با جدیت ادامه دارد و از فعالیت آنها جلوگیری می شود، اظهار داشت: اگرچه دفاتر خدمات مسافرتی استان تعطیل نشده اند اما به شدت تحت تاثیر آسیب های ناشی از کرونا قرار گرفته و به سختی روزگار می گذرانند.
آذرپور ادامه داد: تقاضا آن است که گردشگران از هر سفری با گروه‌های غیر مجاز گردشگری پرهیز کنند زیرا در صورت بروز حادثه هیچ گونه پوشش بیمه‌ای برای جبران خسارات ناشی از حادثه وجود نداشته و مسئولان این گروه‌ها تعهد عرفی، اخلاقی و قانونی نسبت به مسافران و حوادث ندارند.