” در وادی ارس ” اثر جدید دکتر علی عبدلی منتشر شد

به گزارش تالشان نیوز :در وادی راس جدیدترین اثر علی عبدلی پزوهشگر برجسته تالش است که توسط انتشارات جامعه نگر منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

این اثر ، متناسب شرایطی تالیف و منتشر شده که در مرزهای شمال غرب ایران شاهد تنش هایی بوده ایم و از مقامات برخی کشورهای همسایه، گاه اظهارات ایران ستیزانه ای شنیده ایم که لازم بود یک بار دیگر تاریخ آن گوشه از ایران بازخوانی شود و واقعیاتی یادآوری گردد که برای عامه مخاطبان سودمند خواهد بود.

عنوان دوم این کتاب « ناگفته هایی درباره اران، شیروان و آذربایجان » است . مولف «در وادی رود ارس» در واقع کوشیده است که مختصر و مفید و مستند به پرسشهایی پاسخ دهد که مرتبط با این عنوان است و تا کنون کمتر به آن توجه شده است.

در فصل اول کتاب به موضوع چگونگی اعلام وجود کشوری به نام جمهوری آذربایجان و شکل گیری آن از ترکیب چند ولایت ایرانی پرداخته، سپس یکایک آن ولایات را از نگاه تاریخی و جغرافیایی معرفی کرده و جایگاه اقوام ایرانی زبان آن کشور نوظهور، مانند تالشان، تاتها، لزگیان و کردهارا باز شناسانده است.

در فصل دوم کتاب نیز که عنوان « اقوام و طوایف جمهوری آذربایجان » را دارد، با نگاهی دقیق مخاطبین خودرا با ترکیب قومی جمهوری آذربایجان و هویت و منشا ایرانی آن اقوام آشنا می کند.

گفتنیست که علی عبدلی پژوهشگری که نزدیک به نیم قرن پیشینه پژوهش و تالیف ده ها اثر در زمینه تات و تالش شناسی را در کارنامه خود دارد. دروادی رودارس نخستین تالیف اوست که با محتوایی متفاوت از منظر ملی منتشر شده است.

 

نشانی های تهیه کتاب:

نشر جامعه نگر :
تهران ، روبروی در اصلی دانشگاه تهران ، خیابان فخر رازی ، خ وحید نظری ، ساختمان ۹۶
تلفن : ۶۶۴۹۳۷۱۶ – ۶۶۴۹۴۱۸۷ – ۰۲۱

لینک خرید اینترنتی: در اینجا

 

کتاب فروشی جامعه نگر ( تالش ) :
تالش ( هشتپر ) : خیابان امام (ره)، بعد از میدان، جنب شبکه بهداشت (حسین زینعلی) ، کتاب فروشی جامعه نگر .
تلفن : ۴۴۲۲۴۳۸۹ – ۰۱۳

اینستاگرام :

@ketabetalesh