شیخ پرده از غیب گشود

آیت اله پروایی به صحنه سیاسی اجتماعی تالش و گیلان بازگشت

به گزارش تالشان نیوز چند سالیست که نامش به قول غربی ها با سورپرایز عجین شده است.

از طی مدارج علوم فقهی و رسیدن به درجه ی آیت اللهی تا کاندیدای خبرگان شدنش و راه یابی به مجلس خبرگان رهبری به عنوان یکی از جوان ترین اعضای کل تاریخ ادوار این مجلس !

اما برای اینکه نشان دهد بخشی دیگر از سورپرایزهایش را زیر عبای خود پنهان داشته و رو نکرده است به یکباره به صحنه سیاسی شهرستان و استان ورود کرد.

تا جایی که وی را در هر منبر و تریبون و جلسه ای میتوانستی ببینی از لاهیجان و رودبار و لنگرود تا تالش و آستارا و دیدارهای پی در پیش با مسئولین سیاسی استان و کشور !

در نهایت با تشکیل تیمی منسجم بر علیه نماینده سابق و وضعیت موجود اعلام موضع کرد و از کاندیداتوری خود پرده برداشت !

اتفاقی که فقط از شیخ احمد جوان برمی آمد تا جزو کسانی باشد که با رای مردم در دو مجلس بر کرسی بنشیند!

فعالیت هایش را با آب و تابی فراوان شروع کرد و نشان داد که برای رسیدن به مجلس عجله دارد.

سعی کرد با زبان مردم با مردم صحبت کند اما مخالفینش از وی باهوش تر بودند و با استخراج یک فایل صوتی از سخنانش در آستانه تایید صلاحیت ها وی را سورپرایز کردند و او نتوانست صلاحیت حضور در انتخابات را از مراجع ذی صلاح کسب کند.

در انتخابات با بیانیه ای صراحتا به تغییر وضعیت موجود و بر علیه محمود شکری تاکید داشت اما در پشت صحنه ، هسته اصلی طرفدارانش با انکه متلاشی شدند ، از علی فتح الهی حمایت کردند.

پس از ان بود که شیخ از سر اجبار سکوت اختیار کرد که دیگر نه از تاک نشانی بود و ، و نه از تاکنشان!

دیگر عکس بنر برجسته وی بر سر مساجد محلات و شهرها دیده نمیشد.

نشست های سیاسیش نیز تعطیل شد و کرکره ی دفتر مراجعات مردمیش را نیز پایین کشید !

حتی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز نقش پر رنگی نداشت.

اما شیخ احمد با حضورش در صدر مراسم معارفه استاندار جدید گیلان و سخنرانی اش در حضور وزیر کشور و آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان نشان داد که او همیشه زیر عبایش یک گوی سورپرایز به همراه دارد!

تصویری که کمتر کسی حتی میتوانست بعد از یک دوره نسبتا طولانی از بازگشت دوباره شیخ احمد تصور کند.

اما شیخ احمد در این سخنرانی ضمن تاکید بر مبارزه با فساد و رونق کارخانجات بی رمق استان گیلان به یکی از اصول حکمرانی که توجه به مسائل زیست محیطی و اهمیت جنگل و منابع طبیعی میباشد اشاره ی ویژه ای داشت .

ایشان مشخصا به موضوع مهم پسماند پرداخت و سخنان خود را فقط به سراوان موکول نکرد و به پروژه ی رها شده ی پسماند تالش نیز اشاره کرد.

در ادامه نیز به موضوع بسیار مهم جنگل خواری و نابودی جنگل های هیرکانی گیلان پرداخت و بیان داشت در راستای نابودی جنگل و کم اهمیت بودن این مهم در نزد مسئولین امر از تراکم جنگل های اسالم تالش کاسته شده است !

به هر ترتیب حضور پر رنگ آیت الله پروایی در مراسم معارفه استاندار جدید گیلان را میتوان به عنوان یک ظرفیت بومی منطقه غرب گیلان به ویژه حوزه انتخابیه تالش ، به فال نیک گرفت.

به هر ترتیب آیت اله پروایی باید اشتباه استراتژیک خود در ورود بی محابا به مسائل سیاسی را بپذیرد و برای پاسخ گویی به مطالبات مردم در ابتدا باید بیشتر به وظایف ذاتی جایگاه خود یعنی خبرگان رهبری برگردد

و در کنار آن از جایگاه خود در ارائه تصویری درست از مشکلات استان گیلان و منطقه تالش در کنار حوزه ی سیاسی ، استفاده کند.