آیت الله فلاحتی:مشکل سراوان مشکل همه گیلان است

به گزارش تالشان نیوز؛ نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه های نماز جمعه امروز رشت در مصلای امام خمینی این شهر ، با اشاره به سالگرد شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام و همزمانی با شب های قدر و با قدردانی از حضور پرشور مردم در مراسم ویژه این شب ها ، گفت : مردم همیشه در صحنه با شرکت در مراسم معنوی سالروز شهادت امام نخست شیعیان و شب های قدر ، ضمن ابراز عشق و محبت به ائمه معصومین علیهم السلام ، از مکارم معنوی این شب ها نیز بهره مند می شوند. 

آیت الله فلاحتی به سالروز دستور تاریخی بنیانگزار کبیر انقلاب مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوم اردیبهشت ۵۸ ، اشاره کرد و افزود : این نهاد مردمیِ مولودِ نظام مقدس جمهوری اسلامی ، امروز به درختی تنومند تبدیل شده است که در کنار مردم کشورمان ، محورهای مقاومت در مناطق مختلف و مردم آزادی خواه دنیا چشم امید به این نهاد مقدس دوخته اند و این نهاد مقدس امروز در عرصه ها و جبهه های گوناگون ، از سامانه های دفاعی و طرح های نظامی گرفته تا برنامه های سیاسی ، امنیتی و فرهنگی خدمات موثر و به روز ارائه می کند.

وی در ادامه بااشاره به هتاکی اخیر دشمنان اسلام نسبت به قرآن در اروپا ، گفت : بعد از گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال  ، همچنان با قرآن مبارزه می‌کنند و این نشانه اسلام هراسی و ترس آنها از این کتاب الهی و آثار آن است.

خطیب جمعه رشت در بخشی دیگر از خطبه ها ، به نامگذاری روز زمین پاک اشاره و بر ضرورت حفظ محیط زیست تاکید و خاطرنشان کرد : یکی از مهمترین اصول برنامه ریزی در جامعه امروز ، ساماندهی زباله و پسماند است که با کمک مردم و متخصصان حوزه های محیط زیست و پسماند و نیز چاره اندیشی درست ، می توان مشکلات بزرگی همچون انباشت زباله در منطقه سراوان را هم ساماندهی کرد.

آیت الله فلاحتی افزود : بهترین شیوه حفظ آرامش و جلوگیری از هرگونه تنش است تا دشمنان به ویژه رسانه‌های معاند از اشتباهات برخی افراد سودجو استفاده و بهره برداری سیاسی نکنند.

امام جمعه رشت در پایان با اشاره به تولید بیش از هزار تن زباله در روز ، مشکل سراوان را مختص این منطقه ندانست و گفت : مشکل سراوان مشکل همه استان است و مدیران ارشد گیلان با هم افزایی ، تعامل و تلاش بسیار در پی یافتن بهترین و نتیجه بخش ترین برنامه های کوتاه مدت و درازمدت برای حل این مشکل هستند.