یادداشتی از محمد عظیمی کارشناس ارشد جامعه شناسی

آقای وزیر ماموریت شما در آموزش و پرورش چیست؟

تالشان نیوز : تک جمله ای از وزیر آموزش و پرورش کافی بود تا نگاه حاکم در یکی از مهمترین نهاد های کشور برای همگی آشکار شود.

صحرایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص عدم رعایت عدالت در توزیع نظام اموزش کشور به خصوص در مدارس غیر دولتی با امکانات بسیار متفاوت از سایر مدارس گفت هر کسی پول بیشتری پرداخت کند ماشین بهتری سوار میشود .

این جملات واکنش های فراوانی را در محافل مختلف به خصوص از سوی فرهنگیان و معلمین کشور داشت.

محمد عظیمی کارشناس ارشد جامعه شناسی و از فرهنگیان شهرستان تالش که سابقه مدیریت در سطوح مختلف اموزش و پرورش را در کارنامه خود دارد در یادداشتی نوشت :آقای وزیر ماموریت شما در آموزش و پرورش چیست؟ لطفا شفاف و علنی اعلام کنید ،آیا در صدد نابودی آموزش رایگان و همگانی هستید؟

شما در جلسه دفاعیه خود تان در زمان اخذ رأی از مجلس انقلابی فرمودید که روستازاده هستید و بدون هیچ پشتوانه قدرتی می‌خواهید به وزرات برسید که البته رسیدید و آنرا اشغال کردید !

این نگرش شما در خصوص آموزش و پرورش به مثابه بازاری شدن و کالایی شدن آموزش و پرورش است شما چطور به خودتان‌ اجازه می‌دهید بعنوان وزیر آموزش و پرورش که آموزش را با ماشین مقایسه کنید که هر کس پول خوب بدهد ماشین خوبی سوار میشود،

پس چه شد یک تار موی کوخ نشینی که بعنوان شعار و پایه گذار حکومت مستضعفینی بود که به کل کاخ نشینان ترجیح داده می شد ؟

حتما یا شما کاخ نشین شدی یا کاخ نشینان شما را به آنجا نفوذ دادند.آن دانش آموز روستایی که در کپر ها و مدارس گلی مجبور است درس بخواند که حتی محیط کلاس ش از شر مار و موش در امان نیست تکلیفش چیست؟

آقای وزیر راست و حسینی به ملت ایران بفرمایید شما وزیر نفوذی بعضی صاحب منصبان که دارای مدارس غیردولتی لاکچری هستن مثل آقایان ح عادل…………..هستید یا وزیر آموزش و پرورش ملت ایران؟ البته شما مقصر نیستید چون این روزها فرق بین ۲۰۶ و لامبورگینی در نهایت یکی است !!!

شما حق دارید بگویید آنهایی که پول داران باید از ماشین های با کیفیت عالی بر خوردار بشوند و بقیه که پول ندارن باید پراید سوار بشن تازودتر ..واقعا جای تاسف است ؛

آقای صحرایی شما وظیفه دارید که مطابق با اصل سی ام قانون اساسی آموزش رایگان و با کیفیت بسیار خوب را به ملت ارائه بدهید شما حق نداریدبه آموزش از منظر کالایی و بازاری نگاه کنید.

با این تفاسیر بنظر می‌رسد با این نگرش سیستم آموزشی توسط مافیای آموزش طبقاتی و طرفداران مدرسه زدایی از جامعه اشغال شده و راه گریز از این وضعیت اسفناک اینست که ‌این وزیر و تمام حامیان او شناسایی شده و پس از اخراج توسط محاکم قضایی محاکمه شوند.

اما کلام‌ آخرم با آقایان نمایندگان انقلابی مخصوصا نمایندگان گیلان بالاخص نماینده تالش این است که هر چه زودتر نسبت به استیضاح وزیر اقدام نمایند. محمد عظیمی کارشناس ارشد جامعه شناسی