آقای محمدیاری! یا راه نمی‌دانی یا نامه نمی‌خوانی؟

نماینده تالش روز گذشته در قالب تذکر به وزرای صمت،نیرو و سرپرست جهاد کشاورزی مطالبی را پیرامون مشکلات و مطالبات اساسی و بر زمین مانده حوزه انتخابیه خود مطرح کردند که از جهت طرح تذکر به جا و ستودنیست اما مغفول ماندن مکرر آن یادآور غزل مولاناست که یا ایشان راه تحقق مطالبات را نمیدانند و یا آنکه هنوز باور ندارند ، که با حکمرانی کنونی کشور و ساختار موجود در دولت عملا تحقق این مطالبات سرابی بیش نیست که حکایت “نامه نمیخوانی” مورد اشاره حضرت مولاناست.

تالشان نیوز : حسن محمدیاری طی تذکر شفاهی خود در جلسه علنی (روز دوشنبه ۲۸ فروردین) به وزیر نیرو گفت: لازم است وزیر نیرو به وعده خود در راستای تکمیل سد شفارود عمل کند.

وی در تذکر دیگر خطاب به وزیر صنعت گفت: باید تعریف سازوکارهای عملی برای برون‌رفت از وضعیت فعلی و قیمت‌های نجومی خودرو که صدای مردم را درآورده، مدنظر قرار گیرد.

محمدیاری بیان کرد: لازم است متولیان کار شرایط رقابت خودرو های داخلی و خارجی را فراهم کنند و واردات خودروهای مستعمل و نیز در دستور کار قرار گیرد.

محمدیاری در تذکر دیگری به وزیر ورزش بیان کرد: ناداوری‌ها در مسابقات فوتبال باعث خشم جوانان شده است لذا لازم است نظارت بیشتری در جهت اعمال نفوذها صورت گیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: از سرپرست وزارت جهاد کشاورزی می خواهم که در خصوص خرید تضمینی محصولات برنج از کشاورزان اقدامات لازم را مدنظر قرار دهد ،متاسفانه محصولات سال قبل کماکان بلاتکلیف مانده است و انشاالله ساز و کارهایی در این خصوص تعریف شود.

این نماینده مجلس در تذکری به وزیر راه و شهرسازی گفت: عدم تکمیل و ساخت پل اسالم موجب بدبینی و شکایت اهل تسنن و تشیع منطقه شده است، خدای ناکرده نباید این ذهنیت غلط حاکم شود که شهروندان منطقه دست دوم هستند. همچنین پروژه ملی کمربندی تالش مغفول مانده است و لازم است وزیر به شهرستان تالش سفر کرده و مشکلات را برطرف کند .

به هر ترتیب حسن محمدیاری همچنان و پیگیر به تذکرات خود ادامه میدهد و در جهت رساندن صدای مطالبات مردم بدون لکنت از تریبون مجلس و ابزار های رسانه ای و ارتباطی استفاده میکند ولی پر واضح که انچه که در ترازوی قضاوت افکار عمومی ، خود را ملموس تر نشان میدهد حوزه عمل به مطالبات است که در تمام موارد مورد اشاره در تذکرات وی کمترین اثر در جامعه ، حداقل در ظاهر دیده نمیشود .

به نظر میرسد نمایندگان مجلس خود بر این باور رسیده اند که قربانی ناکارامدی دولت در بخش های مختلف شده اند و تا تحقق حداقل بخشی از مطالبات خود در حوزه انتخابیه فاصله ی زیادی دارند اما به جهت برخی مواضع محافظه کارانه به سوختن و ساختن مشغولند به امید روزهای بهتر حتی اگر سرابی بیش نباشد .