آقای عاشوری شما دیگر فرمانده نیستید بلکه فرماندار شهر تالش هستید

به گزارش تالشان نیوز : بعد از سه بهار کرونایی بار دیگر گذر مسافران و گردشگران به شهر تالش افتاد تا عقب ماندگی شهرستان از الفبای توسعه به واضح ترین شکل ممکن در همه عرصه ها و حوزه ها به نمایش گذاشته شود .

خیابان هایی که در سطح شهر تالش و بسیاری از معابر روستایی هدف گردشگری به نبردی بی امان میان چاله های آسفالت و جلوبندی وسایل نقلیه تبدیل شده اند و مسئولینی در مواجه با این مطالبه ی عمومی ناگزیر به گلایه از کمبود بودجه و گرانی قیر و گرفتن کاسه چه کنم ! تا انجا که آدمی میخواهد به نشانه ی ترحم سکه ای در کاسه شان بیاندازد.

طبیعت خدادادی که آمدن بهار را فریاد میزند ، و در مقابل ظاهر کاملا بی نشاط شهر ، عدم گلکاری مناسب و وجود درختچه ها و درختان بعضا خشک شده و بی سر و شکل در بلوار های شهر تالش و شهرهای حومه ، نمایی از بی روح بودن و بی برنامگی در مدیریت شهرستان تالش در ستاد استقبال از بهار را عیان تر به نمایش گذاشته است .

وجود انبوهی از زباله های رها شده در کنار خیابان در وروری شهر تالش از سمت اتوبان اسالم پس از محدوده ی روستای کاربند و همچنین وجود سایت های متعدد جمع اوری پسماند و زباله در ورودی شهر ، ان هم در نبود المان خوش آمد گویی به گردشگران از نکات برجسته ی ضعف عملکرد ستاد استقبال از بهار محسوب میشود.

با این همه مسئولان علاوه بر کاهلی در امر استقبال ، در موضوع بدرقه گردشگران نیز سنگ تمام گذاشته اند! و به یمن عدم توجه به خروجی شهر تالش در محدوده ی پس از میدان وحدت به سمت استارا به سبب نبود کمترین نشانه ی علائم راهنمایی از خط سفید جداکننده تا شبنماهای روی نیوجرسی و گادر ریل ، در ساعات تاریکی شب دالان وحشت را برای بدرقه ی مسافرین فراهم اورده اند که حاصلش تاکنون تصادفات پر خطر و متعدد رانندگی بوده است .

بی برنامگی ستاد استقبال از بهار در تالش تا انجا پیش رفته است که حتی مسئولین این ستاد عریض و طویل تاکنون نتوانسته اند سرویس بهداشتی مورد نیاز هزاران گردشگری که به منطقه ورود کردند را از طریق اماکن عمومی چون مدارس و مساجد پیش بینی و تامین کنند .

خلا اجرای برنامه های فرهنگی مستمر با حضور هنرمندان و پژوهشگران منطقه که به نحو شایسته ای فرهنگ و تاریخ و موسیقی و زبان باستانی قوم تالش را در فضای عمومی در حضور گردشگران به نمایش بگذارد یکی دیگر از کمترین اقداماتی بود که از ستاد استقبال از بهار شهرستان تالش انتظار میرفت. که البته اداره میراث نسبت به بضاعت خود در این خصوص تلاش هایی را داشته است ولی اجرای برنامه خاص و متنوع حضور و مشارکت سایر دستگاه ها را میطلبد.

اینها تنها گوشه ای ده ها موارد از کم کاری و سرگردانی و عدم امادگی مدیریت شهرستان در موضوع استقبال از بهار ۱۴۰۱ بود که ریاست و مسئولیتش مستقیما بر عهده ی فرماندار تالش میباشد که بدان اشاره شد

انتظار میرود جناب اقای کیا عاشوری به این باور برسند که دیگر فرمانده نیستند که مطیع و فرمانبردار مقام مافوق خود باشند و باید به این باور برسند که اکنون در مقام فرماندار یک شهرستان قرار دارند و باید دید دستگاهی و نهادی را کنار بگذارند و به صورت میدانی در همه حوزه ها حضور داشته باشند و ناظر و مشرف بر عملکرد دستگاه های اجرایی باشند و نه انکه بیشتر وقت خود را در همراهی با برنامه های یک دستگاه غیر اجرایی بگذرانند .