فرماندار آستارا:

آغاز کمک مالی بلاعوض به سیل زدگان شهرستان مرزی آستارا

فرماندار آستارا گفت: پرداخت کمک بلاعوض توسط صندوق خسارت بیمه همگانی به سیل زدگان شهرستان مرزی آستارا که در بارش سیلابی شهریور ماه سال جاری خسارت دیدند، آغاز شد.

به گزارش تالشان نیوز ، محمدرضا شهاب زاده در گفتگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه از ۷۵۹ منزل مسکونی آسیب دیده و ثبت شده از سیل آستارا برای دریافت خسارت از صندوق خسارت بیمه همگانی، به تعداد ۶۴۳ منزل مسکونی آسیب دیده در حال پرداخت می باشد اظهار کرد: با پیگیری‌های استاندار گیلان، اداره کل بحران استانداری گیلان و فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا پرداخت کمک بلاعوض خسارت به سیل زدگان آستارایی آغاز شده است.

وی افزود: مدارک ۱۱۶ منزل مسکونی در حال تکمیل، جهت دریافت مبلغ پیش بینی شده است که مبلغ ۶ تا ۳۱ میلیون تومان بسته به میزان خسارت به منزل مسکونی خسارت دیده از سیل پرداخت می شود.

به گزارش ایسنا، بارش رگباری باران و جاری شدن سیل ۲۷ شهریور سال جاری در شهرستان مرزی بندر آستارا، موجب وارد آمدن آسیب‌های جدی به منازل مسکونی شهری و روستایی، ابنیه و راه‌های شهری و روستایی و سردهنه های آبیاری بین مزارع این شهرستان شد و بنا بر برآورد اولیه بیش از ۶ هزار میلیارد ریال خسارت برجا گذاشت. شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر، در فاصله ۲۰۰ کیلومتری رشت مرکز استان گیلان و هم‌جوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.