آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای شهر اسالم و پره سر

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان از آغاز حفاری پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای شهر اسالم تالش و پره سر رضوانشهر خبر داد و گفت : اجرای این پروژه از طرح‌های زیرساختی کشور بوده و مقرر است تا پایان برنامه هفتم توسعه تمامی ساختمان‌های کشور به فیبر نوری متصل و مجهز شوند.

به گزارش تالشان نیوز روز چهارشنبه مورخ ۱۹ اردیبهشت با حضور سعید زاهدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، سعید قسمت‌پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری تالش و سیف‌الله صداقت دوست شهردار اسالم عملیات اجرایی پروژه و حفاری مسیرهای پیش‌بینی شده حوزه شهری رسما آغاز گردید.

سعید زاهدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ضمن تشکر از تمام دستگاه‌های سهیم در این پروژه افزود: اجرای این پروژه از طرح‌های زیرساختی کشور بوده و مقرر است تا پایان برنامه هفتم توسعه تمامی ساختمان‌های کشور به فیبر نوری متصل و مجهز شوند.

وی با اظهار این که نهضت ملی فیبر نوری سبب پایداری ارتباطات می‌شود، افزود: با اجرای این طرح نیازهای زیرساختی و ارتباطی برای دهه‌ها رفع می‌شود.

بر اساس این گزارش، مقرر است در شهر اسالم در راستای اجرای پروژه فیبرنوری ۹ کیلومتر حفاری و داکت گذاری صورت گرفته و ۳۲۷۱ خانوار در شهر مذکور، با سرمایه تقریبی ۶۳ میلیارد ریال تحت پوشش شبکه فیبرنوری قرار گیرند.

سعید زاهدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان پیشتر نیز در اولین ساعات صبح روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه از محل اجرای عملیات عمرانی این پروژه ملی در شهر پره‌سر از نزدیک بازدید کردند.

در راستای اجرای این پروژه در شهر پره‌سر بیش از ۵۰۰۰ متر حفاری و داکت گذاری انجام یافته و عملیات اجرایی به سرعت درحال پیش‌روی است.

زاهدی افزود: پروژه فیبر نوری شهر پره‌سر به طول ۵ کیلومتر به منظور دسترسی ۲۵۳۶ خانوار شهر پره‌سر به شبکه پرسرعت فیبر نوری طراحی شده و در حال اجرا است.