شهردار پره سر خبر داد :

آغاز عملیات آسفالت جاده ی گردشگری آبشار ویسادار توسط شهرداری پره سر

مهندس اکبری شهردار شهر شهر پره سر در گفتگو با تالشان نیوز با بیان اینکه آسفالت جاده ی گردشگری ابشار ویسادار یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان میباشد گفت : پس از مطالبه چندین ساله مردم و پیگیری شهرداری و شورای شهر پره سر موضوع واگذاری منطقه گردشگری آبشار ویسادار با مساعدت ویژه دستگاه قضایی استان تحقق پیدا کرد .

به گزارش تالشان نیوز منطقه گردشگری آبشار ویسادار پره سر واقع در شهرستان رضوانشهر را میتوان یکی از مناطق بکر و زیبای گردشگری استان گیلان نام برد که سالانه مورد بازدید هزاران نفر از سرتاسر کشور در تمام فصول قرار میگیرد.

منطقه گردشگری ویسادار به دلیل واقع بودن در دل جنگل های انبوه هیرکانی ، در طول سالهای اخیر با مشکلات زیر ساختی در جهت توسعه گردشگری مواجه بوده است.

مسیر دسترسی به ابشار ویسادار سالهاست به دلایل مختلف از جمله وقوع سیل در سالهای اخیر مورد تخریب کامل قرار گرفت و شرایط سختی را برای گردشگران ایجاد کرد.

در طی این سالها شهرداری شهر پره سر موضوع واگذاری منطقه گردشگری آبشار ویسادار را جهت اجرای پروژه گردشگری دنبال کرد.

تا انکه سال گذشته با حضور رییس کل دادگستری گیلان و معاون پیشگیری از جرم دادگستری این موضوع در پی پیگیری های شهرداری و شورای شهر پره سر در دستور کار قرار گرفت.

و در نهایت اردیبهشت ماه سال جاری با واگذاری این منطقه از سوی منابع طبیعی استان به شهرداری پره سر موافقت شد .

مهندس اکبری شهردار شهر پره سر در توضیح برنامه ها و اهداف شهرداری پره سر در خصوص منطقه گردشگری آبشار ویسادار عنوان داشت : موضوع واگذاری منطقه گردشگری آبشار ویسادار به منظور توسعه گردشگری و زیر ساخت ها ، با رویکرد حفظ منابع طبیعی از مطالبات جدی مردم منطقه بود که از سال گذشته به صورت جدی توسط شهرداری پره سر و اعضای محترم شورای شهر پره سر و سایر مسئولین مورد پیگیری قرار گرفت.

وی افزود : به این منظور سال گذشته بازدیدی با حضور رییس کل دادگستری به همراه معاون پیشگیری از جرم دادگستری گیلان و مسئولین شهرستانی و منابع طبیعی از محل آبشار ویسادار به عمل آمد .

مهندس اکبری خاطر نشان کرد : پس از موافقت اولیه و قول مساعد مسئولین دستگاه قضا ، موضوع واگذاری منطقه گردشگری آبشار ویسادار به شهرداری پره سر در دستور کار قرار گرفت و در نهایت اردیبهشت ماه سال جاری با طرح توسعه گردشگری منطقه آبشار ویسادار توسط شهرداری پره سر موافقت شد.

اکبری با تشکر از استاندار گیلان بابت مساعدت در تسریع واگذاری این طرح با استفاده از اختیارات ماده ۳ ترک تشریفات ، اضافه کرد : شهرداری پره سر در این مدت جهت توسعه زیر ساخت گردشگری منطقه پیشتر نسبت به رگلاژ جاده ، ترمیم ، زیرسازی ، شن ریزی ، تثبیت احداث جوب و ترمیم نهر ها و پل های هدایت کننده آب های سطحی اقدام نموده است .

شهردار پره سر در ادامه از آغاز عملیات پروژه آسفالت آبشار ویسادار خبر داد و گفت : عملیات اجرای آسفالت ۴ کیلومتر از مسیر آبشار ویسادار از محل اعتبارات داخلی شهرداری و شرکت توسعه زیرساخت اداره کل راهداری کشور آغاز شده است و ۳/۵ کیلومتر دیگر در فاز بعدی اجرا خواهد شد.

پژمان اکبری با اشاره به بازدید روز گذشته حسن محمدیاری نماینده مردم تالش ماسال رضوانشهر از پروژه آسفالت جاده آبشار ویسادار افزود : بنا بر قول جناب دکتر محمدیاری مقرر گردید جهت تسریع در تکمیل پروژه و بهره مندی مردم از ظرفیت گردشگری همچنین سهولت دسترسی گردشگران مبلغ ۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات در اختیار نمایندگان به تکمیل پروژه تخصیص یابد.

شهردار پره سر با قدردانی از عیدی نماینده تالش به مردم شهرستان رضوانشهر ابراز امیدواری کرد شهرداری پره سر بعد از اجرای پروژه آسفالت،مطابق برنامه ریزی انجام شده و بر اساس کتابچه طرح توسعه منطقه گردشگری، نسبت به اخذ پیمانکار جهت اجرای طرح های گردشگری با رعایت تشریفات قانونی اقدام خواهد کرد.

پژمان اکبری در پایان از عنایت ویژه رییس کل دادگستری و معاون پیشگیری از جرم دادگستری گیلان و همچنین مسئولین منابع طبیعی اعضای شورای شهر پره سر در خصوص همکاری و همراهی جهت تسریع در تحقق یکی از مطالبات مردم و مجموعه شهرداری پره سر تقدیر به عمل آورد.