رئیس جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

آغاز صادرات محصول کیوی از گمرکات از امروز

رئیس جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه گمرکات از امروز صادرات کیوی را آزاد کردند، گفت: هدف از اجرای این مهم حمایت از باغداران، سردخانه‌داران و تولیدکنندگان این حوزه است.

به گزارش تالشان نیوز : صالح محمدی در گفت وگو با ایسنا، از آغاز صادرات کیوی استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: با پیگیری های سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان و درخواست از وزیر جهاد کشاورزی و معاونت های امور باغبانی و توسعه بازرگانی این وزارتخانه، صادرات کیوی از کشور از اول مهرماه انجام شد.

وی با بیان اینکه گمرکات از امروز صادرات کیوی را آزاد کردند، افزود: تجار استان گیلان و کشور می‌توانند صادرات کیوی را در برنامه کاری خودشان داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان هدف از اجرای این مهم را حمایت از باغداران و سردخانه داران و تولیدکنندگان این حوزه دانست و تصریح کرد: افزایش سطح زیر کشت و تولید محصول، تغییر شرایط اقلیمی(گرم شدن هوا و رسیدگی زودهنگام)، حفظ و توسعه بازارهای هدف صادراتی، حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از خروج محصول به صورت غیر قانونی از دیگر اهداف است.

محمدی با اشاره به راه‌اندازی میز تخصصی کیوی و مصوبات آن درباره برداشت زودهنگام و تغییر زمان صادرات این محصول، عنوان کرد: اساتید دانشگاه و فعالان بخش تولید و تجارت و سردخانه داران و باغداران و بازرگانان عضو این میز تخصصی هستند تا مسائل میوه کیوی لحاظ و کمترین آسیب در فرایند تولید و صادرات به این محصول وارد شود.

وی بر ضرورت شناسنامه دار کردن باغات کیوی با کد کیو.آر(QR) تاکید کرد و گفت: یکی از رویکردهای جهاد کشاورزی استان گیلان، شناسنامه‌دار کردن کیوی است تا این محصول صادراتی را بنا به خواست بازار کشورها صادر کنیم.