آغاز به کار نخستین انجمن علمی محیط زیستی دانش آموزی شهرستان تالش

به همت انجمن فرهنگی محیط‌زیستی آو، و با همکاری پژوهش‌سرای دانش‌آموزی دکتر حسابی و با حضور دکتر محمدتقی راهنمایی ، نخستین انجمن علمی محیط‌زیست دانش‌آموزی شهرستان تالش، در دبستان دخترانه شاهد تشکیل گردید.

به گزارش تالشان نیوز : مراسم آیین افتتاحیه این انجمن، روز سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲، در دبستان شاهد، و با حضور ریاست محترم اداره محیط‌زیست تالش، آقای مهندس شیلاتی، استاد برجسته جغرافیای ایران، آقای دکتر رهنمایی، مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی دکتر حسابی، آقای مهندس کاظم‌لو، جمعی از فعالان محیط‌زیست و دانش‌آموزان و مسئولان این مدرسه برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم آقای شیلاتی ضمن قدردانی از ابتکار فعالان محیط‌زیست، ارائه آموزش‌های محیط‌زیستی در سنین کودکی را بسیار مثمرثمر دانسته و نسبت به آینده این انجمن ابراز امیدواری کردند.

در ادامه، نماینده اعضاء انجمن علمی نهال‌های سبز شاهد، با قرائت بیانیه‌ای پرشور، با ابراز نگرانی‌‌ عمیق از وضعیت محیط‌زیست شهرستان، به تشریح اهداف خود پرداختند.

آقای دکتر رهنمایی نیز، با ابراز خشنودی از این حرکت ارزشمند، خطاب به دانش‌آموزان، حضورشان در این انجمن را فرصتی مغتنم شمرده، و از آنها خواستند با مسئولیت‌پذیری بالا، سفیران محیط‌زیست در خانواده خود و جامعه باشند.

یاسر اسلامی‌خواه، دبیر انجمن فرهنگی محیط‌زیستی آو، ارائه آموزش‌های محیط‌زیستی و فرهنگ‌سازی از سنین پایه را هدف اصلی این ایده دانسته و از برنامه‌ریزی جهت افتتاح این انجمن‌های علمی محیط‌زیستی در مدارس سراسر شهرستان خبر دادند.