آشی که توسط هیات فوتبال و اداره ورزش برای چوکا پخته شد و مسئولین شهرستان در حال هم زدن آن هستند !

در حالی که تیم فوتبال چوکای تالش توسط هیات فوتبال و اداره ورزش شهرستان با هدف تامین منابع مالی به مالک جدید واگذار شده است که این تیم به دلیل مشکلات مالی و عدم اجرای تعهدات مالی از سوی مالک باشگاه همچنان با بحران مالی شدید مواجه است و مسئولین شهرستان در راس نماینده تالش چاره ی کار را در آن دید که از صاحبان صنایع کارافرینان خیرین تجار و کسبه و اصناف در خواست کمک مالی به تیم چوکای قعر جدولی داشته باشد این در حالی است مسئولیت این آشفتگی با هیات فوتبال و اداره ورزش تالش است !

به گزارش تالشان نیوز تیم فوتبال چوکای تالش همچنان با بحران های مختلف دست و پنجه نرم میکند و تنها در ۶ هفته باقی مانده از پایان رقابت های لیگ یک به قعر جدول چسبیده و ۸ امتیاز از منطقه سقوط به لیگ دسته دوم فاصله دارد.

به نظر میرسد تنها یک معجزه بتواند در این شرایط سخت چوکا را از این مخمصه خارج کرده تا حاصل خون و دل خوردن های فراوان هواداران ، سهمیه چوکا در لیگ یک حفظ شود.

 

برگزاری جلسه پیرامون تیم چوکا جهت گرداوری کمک مالی

 

در همین راستا با محوریت حسن محمدیاری نماینده تالش در مجلس شورای اسلامی جلسه ای صبح امروز در فرمانداری تالش به منظور جمع آوری مبالغی از خیرین صاحبان صنایع کارافرینان و پیمانکاران ، تجار کسبه و اصناف برگزار شد .

به طور قطع کمک به تیم مردمی و پر هوادار چوکا که دارای پایگاه اجتماعی عظیمی در جامعه است از مسئولیت اجتماعی همه آحاد محسوب میشود و سابقا هم در طول دو فصل گذشته موارد مشابه اتفاق افتاده و مردم از همه اقشار به تیم چوکا کمک کردند البته که در مواردی همچون اوردن کارت خوان به زمین فوتبال مغایر با شان و حرمت روح ورزش بود که اتفاق افتاد .

اما نکته ای که در این میان قابل تامل میباشد اینست که تیم فوتبال چوکای تالش به بخش خصوصی واگذار شده و مالک باشگاه مسئولیت اصلی تامین مالی باشگاه را بر عهده دارد .

اساسا به همین سبب بود که هیات فوتبال و اداره ورزش و جوانان علی نامداری را از مالکیت باشگاه چوکا خلع ید کرده و مالکین جدید را وارد کار کردند تا چوکا دیگر با مشکلات مالی همچون هزینه های اولیه همچون ایاب و ذهاب و البسه مواجه نگردد .

 

شانه خالی کردن متولیان واگذاری تیم چوکا به بخش خصوصی

 

حال سوال اینجاست هیات فوتبال تالش و اداره ورزش و جوانان که مالکین جدید چوکا را با هیاهوی فیک نیوز ها و رسانه های استیجاری خودشان توجیه کردند و اقدامات مالک جدید چوکا را با تیتر هایی چون اقدامات جنگی خطاب میکردند امروز کجای کار قرار دارند ؟

امروز چرا پاسخگوی عدم اجرای تعهدات توسط مالکینی نیستند که در اولیه ترین هزینه های تیم داری در مانده اند و به جای اینکه به تعهدات خود پایبند باشند بلکه برای اقدامات نابخردانه ی خود بهانه جویی کرده و در مصاحبه ای عنوان میدارند چوکا سیاسی ترین تیم لیگ یک است و با الفاظ و جملات مختلف بهانه های بنی اسرائیلی مطرح کرده و فضای ورزش و فوتبال تالش را در نزد مخاطبان مشوق و غیر ارزشی و اخلاقی خطاب میکنند.

سوال دیگر اینکه برگزاری جلسه با خیرین و اصناف و تجار و صاحبان صنایع و پیمانکاران با هدف گرداوری پول جهت پرداخت به بازیکنان در لحظاتی که تیم تقریبا یک قدم با سقوط فاصله دارد و مالک بخش خصوصی دارد چه مفهمومی میتواند داشته باشد .

هیات فوتبال تالش و اداره ورزش به جای این اقدامات و پنهان کاری مسئولیت اشتباه خود را عهده بگیرند و مالک باشگاه خلع کرده و مجدد به مردم برگردانند تا مردم حداقل بدانند برای تیمی هزینه میکنند که مالکیتش برای آنهاست و نه افرادی بی اصل و اصالتی که در فوتبال کشور جایگاهی ندارند .

ادامه این وضعیت هزینه های متفاوتی را میتواند داشته باشد به طور نمونه انتشار ویدیوی مکالمه نماینده تالش با فرماندار شهرستان در خصوص تشکیل جلسه برای گرداوری پول جهت تزریق به بازیکنان که به نوعی با انتقاد فرماندار تالش از وضعیت مدیریتی چوکا همراه بود و در فضای مجازی نیز تعابیر مختلفی از این مکالمه صورت گرفت که چندان خوشایند شان دو مسئول ارشد شهرستان نبود .

نماینده تالش بهتر است در جایگاه قانونی خود ناظر بر عملکرد مسئولین باشد تا چنین هزینه هایی روی دست ایشان نزارند به طور قطع سقوط احتمالی چوکا از ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی میتواند برای وی تبعات منفی به بار داشته باشد.

گفتنیست در جلسه صبح امروز نیز که با حضور فرماندار تالش امام جمعه نماینده مجلس و جمعی از فعالین اقتصادی شهرستان برگزار شد با انتقادات فرماندار تالش و امام جمعه نسبت به وضعیت مدیریتی یاشگاه همراه بود و در نهایت مبلغی از سوی حاضرین برای تیم چوکا گرداوری شد.