علی رغم درخواست تیم فوتبال شهرداری آستارا

مخالفت سازمان لیگ با میزبانی ورزشگاه پوریای ولی تالش در لیگ دسته اول

به گزارش تالشان نیوز : هفته هشتم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور (جام آزادگان) از عصر پنجشنبه هفته جاری ۱۱ آذر ماه آغاز می‌شود که در یکی از این دیدارها، شهرداری بندرآستارا در ورزشگاه سردارجنگل رشت مقابل سایپا قرار می‌گیرد.

رئیس هیات فوتبال استان گیلان روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: گرچه مسئولان باشگاه شهرداری آستارا تقاضا داشتند که بازیهای خانگی این تیم تا آماده سازی ورزشگاه وحدت این شهر در ورزشگاه پوریای ولی تالش انجام شود اما دیدار این تیم مقابل سایپا در ورزشگاه سردارجنگل رشت برگزار می‌شود.

قربانعلی الماس‌خاله افزود: از سوی مسئولان سازمان لیگ اعلام شد که ورزشگاه پوریای ولی تالش مهیای برگزاری مسابقات لیگ دسته اول کشور نیست و فقط بازیهای خانگی چوکا تالش در رقابتهای لیگ دسته دوم در این ورزشگاه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: با این وجود، دیدار تیمهای فوتبال شهرداری بندرآستارا و سایپا همانند سایر بازیهای خانگی شهرداری آستارا، در ورزشگاه سردارجنگل رشت برگزار می‌شود تا ورزشگاه وحدت این شهر آماده برگزاری مسابقات شود.

تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا که تاکنون بازیهای خانگی خود را به دلیل بازسازی و مرمت ورزشگاه وحدت این شهر، در ورزشگاه سردار جنگل رشت انجام داده، پس از بازی این تیم مقابل ملوان درخواست کرد تا بازیهای خانگی این تیم در ورزشگاه پوریای ولی تالش انجام شود.

به دلیل مشکلات پیش آمده در شهرآورد گیلان در لیگ دسته اول کشور که تیمهای شهرداری آستارا و ملوان به میزبانی شهرداری آستارا در ورزشگاه سردارجنگل رشت به مصاف هم رفته بودند، مسئولان این باشگاه اعلام کردند که دیگر در ورزشگاه سردارجنگل بازی نخواهند کرد.

ورود تعدادی از تماشاگران به ورزشگاه که مسئولان باشگاه شهرداری آستارا این طرفداران را منتسب به تیم ملوان می دانستند، باعث اعتراض آنان شد که البته ورود این تماشاگران در ابتدای این دیدار مشکلاتی را به وجود آورد که این امر باعث وقفه حدود ۵۰ دقیقه‌ای این بازی شد.

در پایان این دیدار نیز که با برتری ملوانان خاتمه یافت، مسئولان باشگاه شهرداری آستارا نسبت به ورود این تماشاگران معترض بودند و اعلام کردند که مسئولان هیات فوتبال گیلان در جلوگیری از ورود تماشاگران کوتاهی کردند.

این در حالی است که بازی شهرداری آستارا در چارچوب مرحله سوم رقابتهای جام حذفی کشور نیز به درخواست این باشگاه در ورزشگاه پوریای ولی تالش انجام شد که در نهایت شهرداری آستارا با نتیجه سه بر ۲ الماس تازه آباد چاف را شکست داد و به مرحله چهارم مسابقات جام حذفی کشور صعود کرد.