روز سرنوشت ساز مدیریت شهری تالش

ترک جلسه یا انتخاب شهردار !؟

به گزارش تالشان نیوز از هفته های گذشته موضوع انتخاب شهردار به محل بحث جدی در میان محافل سیاسی و اجتماعی شهر تالش تبدیل شده است .

پس از انکه اعضای شورای شهر تالش نتوانستند روی کاندیداهایی که در صحن شورا حضور پیدا کردند به اجماع برسند ، جمعی از اعضای شورا در جلسات غیر علنی نام هوشنگ عباسقلی زاده شهردار اسبق و خوش نام تالش را مطرح کردند که با موافقت ۴ عضو شورا مواجه شد.

و در نهایت ۴ عضو شورا بر ان شدند تا با عباسقلی زاده ، که کارنامه درخشانی را در سوابق مدیریتی خود دارد برای تصدی کرسی شهرداری تالش رایزنی کنند .

بعد از این مذاکرات و حمایت اقشار مختلف جامعه بود که هوشنگ عباسقلی زاده پذیرفت که در صورت رای اعضای شورای شهر کرسی مدیریت شهری تالش را بپذیرد .

در حالی که روز یکشنبه ۲۲ خرداد همه چیز مهیای آن بود تا بار دیگر شهر تالش مدیری توانمند و شایسته را در راس مدیریت خود ببیند اما سه عضو شورا با هدایت رسول برهانی به عنوان رییس شورای شهر با ارائه دلایل و بهانه هایی چون عدم حضور عباسقلی زاده در صحن شورا و ارائه برنامه ، جلسه انتخاب شهردار را ترک و مانع از انتخاب شهردار اینده شهر شدند.

مضاف بر این دلایل ، رسول برهانی به عنوان رییس شورای شهر که به دلیل ترک جلسه شورا تحت فشار افکار عمومی قرار داشت در مصاحبه ای صراحتا از حمایت خود از حسن محمدپور شهردار فعلی لیسار پرده برداشت و دلیل ترک جلسه خود را چنین بیان نمود :

انتخاب اقای عباسقلی زاده در صحن شورا اتفاق نیوفتاده است و در جای دیگری این تصمیمات گرفته شده است و بنده نسبت به طرح های اجرا شده در زمان ایشان و قرار دادهای منعقد شده ایرادات بسیار وارد میدانم چرا که منافع شهرداری در ان دیده نشده است و ضمنا اقای عباسقلی زاده باید همانند سایر کاندیداهای تصدی شهرداری تالش رزومه و سوابق و برنامه های خود را به شورا ارائه میکردند .

صحبت های برهانی در شرایطی است که وی احتمالا به وظایف جایگاه ریاست شورای شهر واقف نبوده که به عنوان مدیر جلسه نباید به بهانه انکه چون گزینه ی شهردار مطلوب وی انتخاب نمیشود جلسه را ترک کند و شهر را معطل خواسته های شخصی خود کند.

ضمن اینکه مطابق دستور جلسه و قوانین ، ایشان باید بدون هیچ پیش شرطی میبایست جلسه را برای انتخاب شهردار اتی شهر تالش فارغ از انکه اکثریت اعضای شورای شهر روی چه کسی اجماع دارند برگزار مینمود و نه انکه انتخاب شهردار را شرطی کند و بعد جلسه را ترک کند.

بخش دیگری از صحبت های برهانی که جای تعحب داشت انتقادات وی به پروژه ایست که در زمان اقای عباسقلی زاده و دوره ی سوم شورای اسلامی شهر تالش افتتاح شده است و هم اکنون اعتبار و ابروی شهر تالش محسوب میشود .

جای سوال انجاست که اقای برهانی در جایگاه ریاست شورا در طول یک سال گذشته در خصوص تامین منافع شهرداری تالش به جز شکایت و اتلاف وقت و افتادن در پروسه ی قضایی چه اقداماتی در راستای تامین منافع شهرداری تالش داشته است که اکنون قرار داد های احداث سورتمه ریلی پارک سیاه داران را زیر سوال میبرد و از نکات منفی عملکرد عباسقلی زاده محسوب میدارد !؟

به طور قطع که احقاق حق منافع شهرداری جزو وظایف اعضای شورای شهر است اما با توجه به وضعیت حدود بیست سال قبل تپه های منطقه سیاه داران که محل چرای دام و زندگی حیوانات وحشی بود و الان به ابرو اعتبار شهر تبدیل شده است ، این انتقادات را نمیتوان از روی خیرخواهی رییس شورا قلمداد کرد.

با این وجود مخالفین انتخاب عباسقلی زاده باز از مخالفت پا پس نکشیدن با تاخیر انداختن در تشکیل جلسه ، انتخاب شهردار را به جلسه روز یکشنبه ۲۹ خرداد ساعت ۶ عصر موکول کردند.

به هر ترتیب جلسه انتخاب شهردار تا ساعاتی دیگر برگزار خواهد شد و چهار عضو شورا اقایان رحیمی پورپناه علی بابایی و خانم اردویی همچنان مصمم به انتخاب اقای عباسقلی زاده به عنوان شهردار اینده شهر تالش هستند .

اما شنیده ها از صحن شورای شهر حکایت از ان دارد که مخالفین انتخاب هوشنگ عباسقلی پس از انکه نتوانستند اتحاد چهار عضو شورا را با اختلاف افکنی و تاخیر در برگزاری جلسه برهم بزنند در جلسه امروز انتخاب شهردار بار دیگر نسبت به ترک جلسه انتخاب شهردار اقدام خواهند نمود.

اما با این تفاوت که جلسه ی امروز را میتوان اخرین فرصت شورای شهر برای انتخاب عباسقلی زاده به عنوان شهردار شهر تالش دانست چرا که گفته میشود هوشنگ عباسقلی زاده در استانه ی پذیرش جایگاه مدیریتی در یکی از استانهای مرکزی کشور میباشد که قبل از پیشنهاد تصدی کرسی شهرداری تالش مطرح بوده و در شرف انجام در طی روزهای اتی میباشد .

اما با اینحال گفته میشود که عباسقلی زاده در صورت همراهی و اتحاد اعضای شورا و انتخاب وی ، به عنوان شهردار بار دیگری مدیریت شهری تالش را بر عهده خواهد گرفت و در غیر این صورت و ترک جلسه سه عضو شورا شهر تالش شانس بهره مندی از یک مدیر توانمند و با سابقه به دلایل بغض برخی اعضای شورا از دست خواهد رفت.

در هر صورت جلسه ی امروز شورای شهر را میتوان ازمون سختی برای اعضای شورای شهر دانست و به طور قطع مردم در این بزنگاه به راحتی میتوانند به قضاوت منتخبین خود بنشیننند .