رئیس دادگستری کردستان: ۱۸ زندانی حوادث اخیر آزاد شدند

به گزارش تالشان نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: در پی دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر آزادی آن دسته از زندانیان اغتشاشات اخیر که شرایط ارفاق و تخفیف مجازات قانونی را دارا هستند، ۱۸ نفر از زندانیان زندان‌های استان کردستان به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اعلام این خبر تصریح کرد: رئیس قوه قضاییه پس از پیروزی ارزشمند تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم ملی ولز در مسابقات جام جهانی، دستور تخفیف مجازات و اعمال ارفاقات قانونی در خصوص زندانیان واجد شرایط اغتشاشات اخیر را صادر کردند که در این راستا ۱۸ زندانی با بررسی پرونده‌هایشان مستحق تخفیف تشخیص داده شده و آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: آن دسته از افرادی که در اغتشاشات اخیر استان اقدام به آتش زدن و تخریب اموال عمومی کرده‌اند، مشمول این ارفاقات قانونی نخواهند شد.

وی از آزادی ۸۶ درصد از بازداشت شدگان اغتشاشات استان کردستان خبر داد و ضمن تاکید بر رسیدگی قاطع به پرونده عوامل اغتشاشات و کسانی که به اموال عمومی خسارت وارد کردند، افزود: طبق تاکیدات رئیس قوه قضاییه، با عوامل اصلی و محرک و کسانی که مرتکب تخریب، تحریق، ایجاد ارعاب و تهدید شده‌اند بر اساس قانون بصورت قاطع برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: با بررسی پرونده‌های سایر بازداشت شدگان در روز‌های آینده، زمینه بهره‌مندی این افراد از ارفاقات قانونی نیز فراهم می‌شود./انتخاب