جنجال در مجلس؛

انتقاد نماینده مهاباد از برخوردها در مناطق کردنشین

به گزارش تالشان نیوز به نقل از اعتماد انلاین : جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی، در جریان جلسه علنی امروز مجلس و در تذکری به رئیس‌جمهوری و وزیر کشور، گفت: در اعتراضات مردمی مهاباد و شهرهای کردنشین ۱۳ نفر بر اساس آمار رسمی، و بر اساس آمار غیر رسمی ۱۰۵ نفر کشته شده‌اند.

او ادامه داد: آقای وحیدی شخص جنابعالی به عنوان رئیس شورای امنیت کشور باید پاسخگوی این وضعیت باشید و برای چندمین بار درخواست داریم کسانی که به مردم تیر جنگی شلیک کردند را شناسایی و به دادگاه معرفی کنید.

نماینده مهاباد در مجلس در ادامه افزود: لشکرکشی و امنیتی کردن مهاباد و شهرهای کردنشین، دستگیری شهروندان عادی، هجوم شبانه به منازل مسکونی، تخریب وسایل مردم، نوشتن شعار روی دیوارهای داخلی ساختمان‌ها، چک کردن وسایل شخصی مردم و ایجاد ایست‌های بازرسی متعدد ورودی شهرهای کردنشین مانند اوایل انقلاب، چه مفهومی دارد؟

او با اشاره به اینکه در چند روز گذشته به دلیل برخورد خشن در این مناطق و کشته شدن کولبران و سوخت‌بران از وزیر کشور در کمیسیون شوراها و امور داخلی سوال پرسیدم ولی از پاسخ‌های وزیر قانع نشدم، گفت: اما آقای جوکار رئیس کمیسیون به بنده می‌گوید سوال شما را به صحن نمی‌فرستم وقتی می‌گویم چرا، می‌گوید «برو به رئیس شکایت کن»؛ کجای آئین‌نامه آمده که رئیس کمیسیون می‌تواند سوال ملی نماینده را به صحن نفرستند؟ چرا باید از سردار جوکار به سردار قالیباف شکایت ببرم؟/ اعتمادآنلاین