سرپرست هیات پرورش اندام گیلان:

باشگاههای توزیع کننده داروهای غیرمجاز برخورد می شوند

به گزارش تالشان نیوز ، حمید میرزاهد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود اینکه استفاده از دارو و مکمل در باشگاه‌های بدنسازی شایع است اما بر اساس برنامه ریزی انجام شده طی بازدید و توصیه‌هایی که از سوی کارشناسان این هیات انجام می‌شود تلاش بر آن است جلوی استفاده از این دارو و مکمل‌های غیرمجاز گرفته شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید داروها و مکمل های مجاز نیز زیرنظر پزشک استفاده شود که در این راستا در بازدید از باشگاههای بدنسازی این امر از سوی هیات بدنسازی و پرروش اندام گیلان به مدیران باشگاهها توصیه خواهد شد.

وی عنوان کرد: تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا مانع توزیع و مصرف دارو و مکمل‌های غیرمجاز در باشگاههای این استان شده و اگر باشگاهی تخلف کند به شدت با آن برخورد می کنیم.

میر زاهد اظهار کرد: اداره ورزش و جوانان نیز در این خصوص حساسیت داشته و خواهان برخورد جدی با متخلفان احتمالی استفاده از داروهای غیرمجاز در باشگاه‌های استان است.  

فعالیت ۷۰۰ باشگاه بدنسازی در گیلان 

میرزاهد در ادامه به علاقمندی اقشار مختلف مردم به حضور در رشته‌های بدنسازی و پرورش اندام اشاره و بیان کرد: هم اینک حدود ۷۰۰ باشگاه در رشته‌های بدنسازی در گیلان فعالیت دارند که تعداد زیادی از جامعه ورزش گیلان برای فعالیت ورزشی در این باشگاهها حضور می‌یابند.

تمامی باشگاه‌های بدنسازی گیلان بازدید و نظارت می‌شوند

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آمارهای موجود، رشته پرورش اندام و بدنسازی پرمخاطب‌ترین رشته ورزشی در کشور محسوب می‌شود که گیلان نیز از این قاعده مستثنی نیست و تعداد زیادی از اقشار مختلف مردم در رشته‌های این هیات در گیلان فعالیت دارند.

سرپرست هیات بدنسازی و پرورش اندام گیلان عنوان کرد: بر این مبنا هیات بدنسازی و پرورش اندام گیلان اعم از رسمی و غیر رسمی، بیشترین تعداد ورزشکاران استان را داراست و به همین دلیل تلاش می کنیم تا این باشگاهها از وجود دارو و مکمل‌های غیرمجاز عاری باشد.

 میرزاهد در ادامه گفت: دختران و پسران ما در این باشگاههای بدنسازی به صورت حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای ورزش می‌کنند و با این وجود باید تلاش کنیم تا خانواده ها با خیال راحت شاهد حضور فرزندان خود در این باشگاهها باشند.