یادداشتی از نیما حسینی چروده

بیانیه نمایندگان مصداق ریختن بنزین روی احساسات ملت است

تالشان نیوز : در چند روز گذشته ۲۲۷ نماینده در بیانیه ای خطاب به رئیس قوه قضائیه خواستار برخورد قاطع با اغتشاش گران ( محاربین ) شدند .

گویا نمایندگان از ریل خود خارج شده اند ؛ از حاشیه استفاده میکنند تا ناکارآمدی خود را پوشش دهند .

با اینکه پس از گذشت چند روز این بیانیه لیست مشخصی از ۲۲۷ نفر استخراج نشده است و همچنان محرمانه مانده است ولی همین مهم موجب جریحه دار شدن مردم کشور شده است که اکثریت مردم میگویند ؛ نماینده ما هم در لیست است و این اصل تمام نمایندگان منهای چند نفری که مخالفت خود را علنی اعلام کرده اند مابقی را به چالش بزرگی در حوزه های انتخابیه خود کشانده است .

شایسته بود نمایندگان به اصلاح امور ، مبارزه با فساد ، اقتصاد ، خودرو سازی ، بهبود معیشت و … بپردازند زیرا به پشتوانه ۲۲۷ رای میشود بخش اعظمی از مشکلات کلان کشور را رفع کرد .

در بُعد دیگر اتفاقات گذشته میشود بانیان اصلی را نمایندگان مجلس دانست ، نمایندگانی که در چند دهه گذشته بدلیل ضعف مدیریتی ، باندبازی ، فساد و … مجلس را از راس امور خارج کرده اند ؛ در نهایت صبر مردم به سر رسید .

انتظار میرفت نمایندگان مجلس در اوایل اعتراضات به میدان بیایند و با موکلین خود صحبت کنند ، تضمینی دهند ، آنان را به آرامش دعوت کنند تا اغتشاشی صورت نگیرد تا بیگانگان سوء استفاده نکنند نه اینکه سکوت کنند و حاصل اشتباهات خود را بر دوش دیگری بیاندازند .

گام فراتر نمایندگان مجلس یک گل بخودی و باخت زود هنگام بود ؛ در زمانی که رهبری نیز تاکید داشتند بحث اغتشاش گران از معترضین جداست و قوه قصائیه نیز به امور واقف است ورود نمایندگان یک امر کاملا اشتباه و زیان آور بود .

وکلای مردم باید بدانند اگر در سریع ترین زمان ممکن با ۲۲۷ رای اقدام ضرب و العجلی برای اصلاح امور و بهبود معیشت مردم اقدامی نکنند باز هم بیگانگان۲۲۷ را رمزنگاری خواهند کرد برای تحریم انتخابات و وکلا در این امر جایگاه خود را در نزد مردم از دست خواهند داد .

نمایندگانگذشته ؛ چه آنانی که صلاحیتشان احراز نشد و چه آنانی که اعتماد مردم را از دست دادند ؛ گاها بیانیه میدهند ، سخنرانی میکنند و … ، یاد آوری میکنم که مفبریفتواندارد

و من الله توفیق
نیما حسینی چروده خبرنگار