تا پایان سال جاری صورت می گیرد؛

اتصال بیش از ۳۴۰۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در گیلان

به گزارش تالشان نیوز به نقل از وزارت ارتباطات، ایرج روحی مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری طرح خدمات عمومی اجباری USO با حضور در اداره کل ارتباطات استان، ضمن بررسی و ارزیابی آخرین وضعیت ارتباطات استان گیلان، بر لزوم تسریع در پروژه‌های در دست اجرای طرح USO تا پایان سال جاری تاکید کرد.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی برخی از پروژه‌های در دست اجرا در سطح روستاهای استان افزود: غیر از ۷۱ روستا که در فهرست برنامه سال جاری که برای پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت نسل چهارم از محل اعتبارات طرح USO وزارت ارتباطات برای ۳۴۰۱ خانوار و ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت تا پایان سال جاری برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات قرار گرفته ؛ ۸۱ روستای دیگر نیز در اولویت برنامه‌های وزارت است.

روحی تاکید کرد: برای ارتقاء و ایجاد سایت های ارتباطی، اپراتورها نیاز به همکاری دستگاه‌های استانی برای تامین برخی از زیرساخت‌ها از جمله جاده دسترسی، برق و استعلامات قانونی ادارات دارند که در راستای توسعه ارتباطات، هماهنگی لازم از سوی دستگاه های استانی صورت می‌گیرد.

در ادامه، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان طی گزارشی از آخرین وضعیت ارتباطات در استان را تشریح کرد و گفت: در استان گیلان از ۲۰۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار، تعداد ۱۹۴۶ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.