۷۵۸ نیرو بر اساس تکلیف جذب آموزش و پرورش گیلان شدند

به گزارش تالشان نیوز، محمد فائزی عصر روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان عنوان کرد: این تعداد به غیر از فارغ التحصیلان آموزش و پرورش و آزمون استخدامی هستند که تعیین تکلیف و جذب شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به آمادگی مدارس استان برای آغاز سال تحصیلی جدید افزود: معلمان تمام مدارس تعیین شده و کلاسی بدون معلم نخواهیم داشت و احیانا اگر موردی باشد با قید فوریت تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید مشکل آن مرتفع می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه نوآموزان دوره پیش دبستانی امروز “چهارشنبه” راهی مدرسه شدند، گفت: کلاس اولی ها هم پنجشنبه در قالب جشن شکوفه‌ها به مدرسه می‌روند و زنگ بازگشایی مدارس دوم مهر در مدارس استان نواخته می‌شود.

وی پیشنهاد داد تا در زنگ بازگشایی مدارس در روز شنبه دوم مهر هر یک از مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان در یکی از شهرستان‌های استان حضور داشته باشند تا گشایش مدارس در سال تحصیلی جدید بعد از یک دوره سخت کرونایی هر چه باشکوهتر برگزار شود.

فائزی در ادامه با اشاره به توزیع تجهیزات آموزشی در آستانه بازگشایی مدارس به هنرستان های گیلان اظهار داشت: هفته آینده تجهیزات رایانه‌ای نیز به هنرستان ها ارسال می‌شود ضمن اینکه پژوهش‌سراها نیز با اقلام آزمایشگاهی تجهیز می شوند.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای جیره غذایی به مدارس شبانه روزی پرداخت شد، افزود: اعتباری برای تغذیه رایگان دانش‌آموزان با اولویت مدارس و مناطق کم برخوردار، دانش‌آموزان روستایی، عشایری و مناطق کم‌تر توسعه یافته”با اولویت دانش آموزان ابتدایی” در نظر گرفته شده‌است.

بر اساس آخرین آمار تاکنون ۳۶۶ هزار و ۲۶ دانش‌آموز برای تحصیل در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ در سامانه “سیدا” ثبت‌نام کرده‌اند که برآوردها برای نام‌نویسی بیش از ۳۷۵ هزار دانش‌آموز است.

جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان عصر دیروز چهارشنبه در آستانه بازگشایی مدارس به ریاست اسدالله عباسی استاندار گیلان برگزار شد.