استاندار گیلان:

تمام مدارس و امکانات آموزشی برای حضور بانشاط دانش‌آموزان مهیا باشد

به گزارش تالشان نیوز ، اسدالله عباسی عصر روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان در استانداری عنوان کرد: دانش آموزان به ویژه کلاس‌های اول و دوم در این مدت از فضای مدرسه دور بوده‌اند بنابراین باید برای آمادگی حضور آنان در فضای مدرسه وقت گذاشت.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: مدارس استان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید باید بدون کاستی حضور معلم به گونه ای بازگشایی شود که صدای دلنواز دانش آموزان همراه با نشاط و تحرک آنان در فضای مراکز آموزشی طنین‌انداز شود.

وی با تاکید بر تنظیم ساعت آموزشی دانش آموزان در مدارس گیلان همزمان با شروع سال تحصیلی جدید و برخورداری همه کلاس ها از معلم، خطاب به مسئولان آموزش و پرورش استان گفت: نباید مشکل جدی در این حوزه از ثبت نام تا تامین معلم و امکانات آموزشی وجود داشته باشد.

رییس شورای آموزش و پرورش گیلان، دانش آموزان را آینده‌سازان کشور دانست و خاطر نشان کرد: خروجی آموزش و پرورش باید مطابق با اهداف دستگاه تعلیم و تربیت کشور باشد.

وی با یادآوری زحمات معلمان در دوران کرونا برای آموزش دانش آموزان و انتقال مفاهیم به رغم عدم برخوردای از امکانات آموزش غیرحضوری بیان داشت: نقش معلمان و فرهنگیان در تربیت آینده سازان کشور بی بدیل و ارزشمند است از اینرو باید مراقب باشند تا جایگاه آنان تضعیف نشود.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت سواد رسانه ای و ارایه آموزش های لازم در این حوزه به دانش آموزان گفت: برای ارتقاء سواد رسانه ای دانش آموزان باید معلمان از آموزش های لازم برخوردار باشند.

عباسی در ادامه به موضوع املاک مازاد دستگاه های دولتی اشاره و اظهار داشت: دستگاه های دولتی املاک مازاد بر نیاز خود را شناسایی و واگذار کنند ضمن اینکه این موضوع در مورد مدارس حساسیت و اهمیت بیشتری دارد.

بر اساس آخرین آمار تاکنون ۳۶۶ هزار و ۲۶ دانش‌آموز برای تحصیل در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ در سامانه “سیدا” ثبت‌نام کرده‌اند که برآوردها برای نام‌نویسی بیش از ۳۷۵ هزار دانش‌آموز است.