شهریه مدارس غیردولتی گیلان ۳۳ تا ۳۵ درصد افزایش یافت

به گزارش تالشان نیوز ، محمدحسین مهدی‌زاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعیین نرخ شهریه مدارس غیردولتی بر اساس امکانات، فضا، تجهیزات الکترونیکی، تعداد دانش‌آموزان، بیمه کارکنان، میزان حقوق پرداختی وآموزش دوره‌های ضمن خدمت همکاران واحد آموزشی، ساختمان استیجاری یا احداثی در نظر گرفته می‌شود ضمن اینکه هر کدام از این مواد امتیاز خاص داشته که موجب افزایش سالانه شهریه مدارس غیردولتی می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه‌ متمرکز کشوری برای تعیین شهریه مدارس غیردولتی فعال است، عنوان کرد: اطلاعات مربوط به این مدارس با توجه به موارد یاد شده وارد این سامانه می شود، در شهرستان‌ها، نواحی و مناطق مختلف گیلان بررسی و پس از تایید به استان منتقل می‌شود.

رئیس اداره مشارکت‌های غیردولتی آموزش و پرورش گیلان ادامه داد: در استان نیز به لحاظ مجوز استحکام بنا و نوسازی و اعتبار آنها، تعداد دانش‌آموزان بر اساس تعریف مجوز نوسازی مورد بررسی قرار می گیرد، تمامی اطلاعات و تعیین نرخ به وزارت آموزش و پرورش ارسال و در نهایت منجر به صدور ابلاغ شهریه می‌شود ضمن اینکه در استان دخل و تصرفی در میزان شهریه نداریم.

شهریه جدید باید در معرض دید اولیا قرار گیرد

مهدی‌زاده در ادامه با تاکید بر اینکه شهریه جدید مدارس غیردولتی در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ باید در معرض دید اولیا دانش‌آموزان قرار گیرد، افزود: این مهم به مدارس گیلان بخشنامه شده از این‌رو باید مدیران مدارس به اجرای این بخشنامه توجه کنند.

وی با بیان اینکه اولیا مدارس دولتی یا غیردولتی قبل از سال تحصیلی جدید یا در طول سال می‌توانند پرونده دانش‌آموز خود را برای نام‌نویسی در واحد آموزشی. دیگر مطالبه کنند، اظهار داشت: مدیران مدارس نباید در این ارتباط ممانعتی داشته باشند

رییس اداره مشارکت‌های غیردولتی آموزش و پرورش گیلان اضافه کرد: اگر ولی قانونی دانش‌آموز درخواست دریافت پرونده را تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید داشته باشد باید پنج درصد کل شهریه مصوب ابلاغی را به مدرسه پرداخت کند.

وی اظهار داشت: اگر اولیا دانش‌آموزان مدارس غیردولتی بعد اول مهر تا قبل از شروع نوبت دوم پرونده دانش‌آموز را درخواست نماید باید ۵۰ درصد کل شهریه مصوبی ابلاغی را پرداخت کند، اگر نوبت دوم سال تحصیلی شروع و یک روز بگذرد باید تمام مبلغ شهریه ابلاغی را به مدیر مدرسه ارائه دهد.

در سال تحصیلی گذشته افزون بر ۷۰ هزار دانش‌آموز در ۹۰۵ کلاس درس تحصیل کردند.