کشاورزان گیلانی بهترین الگو برای مؤسسات تحقیقات کشاورزی

به گزارش تالشان نیوز ، صالح محمدی در جمع خبرنگاران با بیان تولیدات محصولات کشاورزی باید در گیلان به دو برابر افزایش یابد، اظهار کرد: در گیلان نخبگان و دانشمندان زیادی در عرصه کشاورزی حضور دارند که اگر از ظرفیت علنی آنان بهره‌مند شویم می‌توانیم تولیدات محصولات کشاورزی خود را به دو برابر افزایش دهیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه به تامین امنیت غذایی در کشور گفت: استکبار سعی دارد همواره امنیت غذایی در جمهوری اسلامی را به مخاطره بیندازد لذا تولیدکنندگان به عنوان سربازان تامین امنیت غذایی کشور نقش مهمی در اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان کشاورزان نمونه این استان را نخبگان عرصه کشاورزی دانست و افزود: در گیلان کشاورزان با تجربه و نخبه خوبی وجود دارد که اگر از تجربه آنان استفاده کنیم به راحتی می‌توان مرزهای تولید را جابجا کرد.

محمدی با اشاره به نقش کشاورزان گیلانی در تولید و صادرات انواع محصولات کشاورزی بیان کرد: بر اساس گفته کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی، کشاورزان گیلان بهترین الگو برای تمام کشاورزان مؤسسات تحقیقاتی و سایر نهادها و دستگاه‌های علمی کشور هستند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به رفع دغدغه‌های کشاورزان در سطح کشور تصریح کرد: باید با انتقال تجربه،علم و دانش کشاورزان گیلانی را به تولید کنندگان بخش کشاورزی منتقل کنیم تا ضمن نگهداری و تولید ثروت از عرصه‌های در اختیارشان بسیاری از دغدغه‌های امروز گیلان و کشور در حوزه کشاورزی برطرف شود.