مدیرعامل هلال احمر گیلان خبر داد؛

نجات ۴ جوان گمشده اهل اصفهان در ارتفاعات قلعه رودخان | پیدا شدن پیرمرد ۸۱ ساله در پیرکوه دیلمان

به گزارش تالشان نیوز، سیاوش غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از گم شدن ۴ جوان اهل اصفهان در ارتفاعات قلعه رودخان خبر داد و گفت: این حادثه در ارتفاعات قلعه رودخان فومن رخ داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه این حادثه به جمعیت هلال احمر در ساعت ۲۳:۰۰ روز گذشته اطلاع‌رسانی شد و عوامل امدادی جمعیت هلال احمر با دستور رئیس هلال احمر فومن، بلافاصله در صحنه حضور یافتند، گفت: وقتی این حادثه به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان گزارش شد، تیم کوهستان قلعه رودخان به منطقه مذکور اعزام و طی یک عملیات جستجو، گم شدگان را پیدا و به مسیر اصلی بازگردانند.

غلامی با اشاره به اینکه این عملیات در ساعت ۱۶:۰۰ امروز پایان یافت، افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ مصدومی نداشت.

غلامی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از تجهیزات لازم در هنگام سفر و کوهنوردی، اظهار کرد: هموطنان حتما مسیرهایی را انتخاب کنند که خوب می‌شناسند و اخبار هواشناسی را نیز دنبال کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان تاکید کرد: به دلیل‌عدم آشنایی گروه‌های کوهنوردی با شرایط جوی مناطق صعب العبور کوهستانی و نوعاعدم آشنایی با منطقه، از سفر به مناطق کوهستانی و ارتفاعات اجتناب کنند، گروه‌های کوهنوردی همچنین ضمن به همراه داشتن تجهیزات لازم کوهنوردی حتی المقدور قبل از حرکت، هیئت کوهنوردی و مراکز امدادی را از زمان و منطقه صعود خود مطلع کنند.

پیدا شدن پیرمرد ۸۱ ساله در پیرکوه دیلمان توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر

سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: با جستجوی عوامل امدادی جمعیت هلال احمر، فرد گمشده مورد نظر در ارتفاعات دیلمان پیدا شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اعلام این خبر گفت: در تاریخ ۲۲ شهریور گزارشی مبنی بر گمشدن پیرمرد ۸۱ ساله اهل سیاهکل به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان گیلان اعلام شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: پس از دریافت گزارش، با دستور رئیس هلال احمر سیاهکل، سه تیم از شعبه سیاهکل جهت جستجو و نجات فرد گمشده به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ضمن اشاره به پیدا شدن فرد گمشده اظهار کرد: پس از ارزیابی و عملیات جستجو و نجات توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر و اعزام تیم آنست، فرد گمشده پیدا و به مکان امن منتقل شد.

سیاوش غلامی در انتها افزود: مردم برای گزارش حادثه به صورت شبانه روزی می توانند با تلفن ۱۱۲ (ندای امداد) تماس بگیرند.