معاون اقتصادی استاندار گیلان:

آمار ایجاد اشتغال دستگاه های اجرایی گیلان واقعی نیست

به گزارش تالشان نیوز؛ سید محمد اسحاقی ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری در سالن غدیر استانداری گیلان با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی بانک‌ها در جذب اعتبارات تبصره ۱۶ بیان کرد: بانک‌ها باید بر اساس شعار سال و سیاست‌های ابلاغی، نسبت به جذب اعتبارات تبصره ۱۶ اقدام کنند تا این اعتبارات در کمترین زمان ممکن با بهترین کیفیت به متقاضیان پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه مشکلات استانی را به مشکلات ملی ربط ندهید زیرا همه ما با هم دنبال یک هدف هستیم، افزود: اگر هدف واحد را در جذب و هزینه اعتبارات در نظر نگیریم به مقصود نمی رسیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۸۳۵ میلیارد تسهیلات تکلیفی از محل سفر رئیس جمهور داریم اما از برنامه‌های خود عقب هستیم و تداوم این روند به معنای بحران اقتصادی است، گفت: برنامه محور باشید و به تکلیف و برنامه‌های ابلاغی خود در حوزه شهرستانی و استانی عمل کنید.

اسحاقی با بیان اینکه درصد اشتغال واقعی توسط دستگاه‌های اجرایی اتفاق نیفتاده است، افزود: در راستی آزمایی ها از دستگاه‌های اجرایی مشخص شده که آمار ایجاد اشتغال واقعی نیست لذا قبل از آنکه به صورت ملی عملکرد ما محاسبه شود خودمان به این این آمارها رسیدگی کنیم.

آمار اشتغال دستگاه‌ها نیازمند بازبینی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه گیلان به لحاظ میزان تحقق تعهد اشتغال در جایگاه هفتم کشوری قرار دارد، تصریح کرد: میزان تحقق اشتغال در گیلان ۴۶ درصد است.

سیاوش آقاجانی با بیان اینکه ثبت رصد اشتغال بندرانزلی ۶۲ درصد است، گفت: میزان تحقق اشتغال در رتبه‌های بعدی متعلق به سیاهکل، رودسر و رضوانشهر و رشت بوده که همه این موارد نیازمند بازبینی است.

وی با اشاره به ثبت رصد اشتغال دستگاهی امسال اضافه کرد: فنی حرفه‌ای با ۴۹ درصد و پارک علم و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی به ترتیب در رده‌های بعدی هستند که طبق بررسی همه این آمارها نیازمند بازبینی است.