درخواست عجیب رییس دادگستری تالش

کارخانه کمپوست شهرداری تالش به اداره ورزش و جوانان واگذار شود !

به گزارش تالشان نیوز سالها از موضوع احداث کارخانه کمپوست شهرداری تالش واقع در روستای داوان بخش کرگانرود و حل معضل پسماند شهر تالش میگذرد و با گذشت حدود دو دهه و پس از صرف میلیاردها تومان این پروژه توسط دستگاه قضایی به دلایل مشکلات زیست محیطی و اعتراض ساکنین و اهالی روستای داوان متوقف گردید.

با این وجود مسئولین شهرداری تالش و نماینده تالش و مسئولین سیاسی شهرستان همواره از تلاش برای رفع موانع برای حل مشکلات پیش روی این پروژه چه از لحاظ زیست محیطی و چه از نظر تامین منابع مالی پا پس نکشیدند.

تا حتی در دیدار اخیر حسن محمدیاری با رییس سازمان محیط زیست کشور صدور مجوز برای احداث این کارخانه که به نظر میرسد فارغ از جانمایی ان ، جزو واجبات شهر تالش است مورد پیگیری قرار گرفت.

اما در این کش مکش میان مسئولین سیاسی و شهری تالش با دستگاه قضایی ، رییس دادگستری تالش در تاریخ ۱۹ مرداد
طی نامه ای ، از شهردار تالش خواسته تا در نهمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و دومین جلسه کمیته حفاظت و صیانت از اراضی ملی و جنگلها و مرتع با موضوعیت پیشگیری از قاچاق چوب و تصرف عدوانی با محوریت واگذاری قطعه زمین شهرداری تالش به مساحت ۳۷۰۰ مترمربع واقع در روستای داوان لیسار به اداره ورزش و جوانان که در دفتر وی برگزار خواهد شد شرکت کند.

این در خواست در حالیست که مسئولین شهرداری تالش در گفتگو با تالشان نیوز از هرگونه مذاکره یا نامه نگاری دستگاه قضا و یا اداره ورزش و جوانان در خصوص این پیشنهاد ابراز بی اطلاعی داشتند.

ضمن اینکه واگذاری ساختمان کارخانه کمپوست و اراضی ان که در طول سالها که هزینه های سنگینی برای ان انجام شده غیر قابل تحقق و غیر منطقی به نظر میرسد .

گفتنیست همانطور که در متن نامه ارسالی از سوی رییس دادگستری تالش اشاره شده است به نظر میرسد جهانبخش آرمان مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان که از قضا متولد و بزرگ شده ی روستای داوان و سیاه کت محله لیسار میباشد و همواره به دلایل مشکلات زیست محیطی احتمالی برای روستا ی زادگاهش به عنوان یکی از مخالفین جدی احداث کارخانه کمپوست در طول سالهای گذشته شناخته میشود در پیشنهاد واگذاری اراضی مربوط به ساختمان کمپوست به اداره ورزش و جوانان نقش پررنگ و تاثیر گذار داشته است

به هرترتیب باید در انتظار جزئیات بیشتری از نتیجه جلسه مذکور بود .